2015. május 10., vasárnap

Brokkolis-zöldborsós rigatoni


Újabban nagyon rákaptam a vega konyhára. Ennek legfőbb oka az, hogy nagyon látványosan elkezdtek lemenni rólam azok a fránya kilók, amióta elkezdtem kísérletezni az ebbe a műfajba tartozó receptekkel. Ez persze még nem lenne elég motiváló erő, viszont ezek az ételek nemcsak egészségesek, hanem nagyon finomak is, ez pedig nekem, aki az ízek szerelmesének vallom magam, nagyon fontos tényező,  Ezért már egyáltalán nincsenek előítéleteim, ha olyan vega finomságot látok, amely felkelti a kíváncsiságomat, gondolkodás nélkül nekiállok az elkészítésének. Most is ez történt, amikor a Vidék íze c. újságban megláttam ezt a receptet, azonnal tudtam, hogy az ebéd kérdése eldőlt, már csak azért is, mert egy doboz tofu várta a sorsát a hűtőben, tehát ez a probléma is megoldódott. Nem csalódtam, nagyon finom lett a végeredmény!

Brokkolis-zöldborsós rigatoni

Hozzávalók:
- 50 dkg rigatoni tészta (akármilyen lehet, nálam ilyen volt otthon)
- 30 dkg brokkoli (részemről mirelit)
- 50 dkg zöldborsó (ez is mirelit)
- 6 dl kókusztej (forró víz+kókusztejpor)
- 6 ek sörélesztőpehely
- 20 dkg tofu
- só, bors
- fél tk szódabikarbóna
- kókuszzsír a tepsi kikenéséhez
Elkészítés:
A tésztát sós, lobogó forró vízben kifőzzük és leszűrjük.
A brokkolit sós-szódabikarbónás vízben roppanósra pároljuk.
Egy külön lábosban megpároljuk a zöldborsót is.
Egy nagyobb tepsit kikenünk a kókuszzsírral, beletesszük a tésztát, hozzáforgatjuk a leszűrt brokkolit és zöldborsót, sózzuk, borsozzuk, jól elkeverjük.
Egy tálban elkeverjük a tejet a sörélesztőpehellyel és a nagyon kis kockákra vágott tofuval. Sózzuk, borsozzuk és ráöntjük a tésztára. 
A tepsit betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük. Langyosra hűtjük, és már habzsolhatjuk is a finom ebédet!

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: