2013. február 14., csütörtök

Gesztenyés kalács

Hull a hó és hózik.. Nem, Zsuzsika nem fázik (egy gázszerelő mester házában azért ez nagyon égő lenne), viszont kettős érzése van: egyrészt már nagyon unja a telet, és várja a tavaszt, másrészt pedig folyamatosan karácsonyi hangulata van. 
Eredetileg teljesen mást akartam sütni (ahogy az lenni szokott), de ahogy jöttem hazafelé a sűrű hóesésben, hirtelen gesztenyeillatot éreztem lelki orromon keresztül (azt hiszem, ismét nyelvet újítottam..), és amint hazaértem, azonnal belevettem magam a gesztenyés receptek közé. Végül Tücsökbogár gesztenyés kalácsára esett a választásom. Nagyon finom kalács, érdemes kipróbálni!

Gesztenyés kalács
Hozzávalók:
A tésztához:
- 50 dkg liszt
- 10 dkg vaj
- 4 dkg élesztő
- 10 dkg cukor
- 1 dl tej
- 2 tojás
A töltelékhez:
- 50 dkg gesztenyepüre
- 2 ek tej
- jégcukor
Elkészítés
A tejet meglangyosítjuk, belekeverünk egy kis cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
A lisztet tálba tesszük, hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, a felmelegített vajat, és a felfuttatott élesztőt, bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, langyos hely, fél óra pihi.
Ha megkelt a tészta, lisztezett felületen téglalappá nyújtjuk.
A gesztenyepürét krumplinyomó segítségével összetörjük, majd egyenletesen elegyengetjük a kinyújtott tésztán. Bejgliszerűen feltekerjük, koszorút formázunk belőle, vajazott, lisztezett sütőformába tesszük (természetesen lehet sima sütőpapíros tepsibe is tenni, kinek mi tetszik). A tetejét lekenjünk tejjel, majd egy éles kés segítségével csillag alakzatban bevagdossuk, megszórjuk jégcukorral. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).
Vágunk magunknak néhány szeletet, langyos mézes tejet készítünk hozzá, majd lassan elmajszoljuk, miközben elbűvölten nézzük a kinti hóesést. Téli csend, béke és nyugalom..
Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése