2013. január 11., péntek

narancsos-gyömbéres forró csoki


Zordon hideg ette be magát a Vértes hegyei közé. Melegre szomjaz testünk, lelkünk.
Kevésbé költőien: nagyon hideg van nálunk. Ismét beköszöntött a forró csoki ideje. És mivel Zsuzsika kísérletező alkat, ezért amikor meglátta a januári Kifőztük magazinban a fűszeres forró csoki receptet, késlekedés nélkül ki is próbálta. Már többször elkészült nálunk, és még fog is néhányszor, mert nagyon finom. Próbáljátok ki ti is!

Fűszeres forró csoki
Hozzávalók 2 személyre:
- 6 dl tej
- 1 narancs héja (nekem nem volt, helyette 2 ek narancslevet használtam)
- 1/2 tk őrölt gyömbér
- 10 étcsoki
- 1,5 dl tejszín
- 1 tk mák
Elkészítés
Nagyon meg kell erőltetünk magunkat. A tejet a narancs héjával (narancslével) és a gyömbérrel lassú tűzön összemelegítjük kb. 10 perc alatt (közben tévét néz, olvas, családi életet él stb.). Leszűrjük, majd hozzáadunk 8 dkg darabokra tört étcsokit, és visszatéve a tűzre, felforrósítjuk.
A tejszínt felverjük, a maradék csokit felaprítjuk.  Én elővettem a kész habot a hűtőből és a tortadarát a spájzból.
A forró csokit még melegen bögrékbe/poharakba töltjük, 1 kiskanál mézzel ízesítjük. Tejszínt halmozunk a tetejére, majd megszórjuk csokival és mákkal (én ezt kihagytam, mert még mindig beglimérgezésben szenvedünk, és rá sem tudunk nézni a mákra).
Kezünkbe vesszük a bögrét, lassan elkortyolgatjuk a csokit, és közben bentről gyönyörködünk a kinti havas tájban.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése