2013. január 18., péntek

Szerencsendiós tejeskávé

Beállt nálunk a hóhelyzet. Ha nem autóztam volna, azt mondanám, hogy szép a táj, de konkrétan a Dakaron éreztem magam, amíg hazaértem: keresztbe vágta magát az autó, majdnem felöklelt egy hóeke, és mindezek tetejébe, amikor odaértem a ház elé, belehajtottam a hótorlaszba, és bele is ragadtam. Szerencsére apukám képében jött a felmentő sereg, némi rodeózás után mindkét autó a garázsban pihen, mi bentről nézzük a kinti havas tájat, és próbálunk nem gondolni a holnap reggeli hólapátolásra.
A délutáni hóállás (azóta még legalább ennyi esett):

Ennyi izgalom után rám fért egy tejeskávé. Ugyan a kávéról leszoktam, de ez nem akadályoz meg abban, hogy a tejeskávéval elkezdjek kísérletezni. Nemrégen láttam egy nagyon jó bejegyzést a spoon123 blogon, ahol nagyon érdekes ízvilágú tejeskávék kerültek bemutatásra. Mindegyiket ki fogom próbálni. Ezzel kezdtem:

Szerecsendiós tejeskávé


Hozzávalók 1 bögréhez:
- 2 dl tej
- 1/2 tk frissen reszelt szerencsendió
- 1 espresso
- 2 tk méz
Elkészítés:
Hihetetlenül bonyolult műveletet kell végrehajtanunk. A tejet a szerecsendióval felmelegítjük (nem forraljuk!). Egy bögre aljára öntjük a kávét, belekeverjük a mézet, majd ráöntjük a tejet. Végül a tetejére egy kis szerecsendiót reszelünk. Nagyon finom, különleges ízvilága kellemesen melengeti fagyos lelkivilágunkat.

Jó kortyolgatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése