2013. október 27., vasárnap

Fokhagymás-szezámmagos sült gombaragu polentával

Nem vagyok a klasszikus vasárnapi ebédek híve. A húsleves-rántott hús kombót kizárólag karácsonykor vagyok hajlandó magamhoz venni, egyéb esetekben mindig igyekszem valami újat, különlegeset kipróbálni. Mivel én csak saját magamra főzök (sajnos..), ezért a vasárnap nekem mindig a kísérletezés napja, ilyenkor szoktam kipróbálni azokat a recepteket, amelyek felkeltik az érdeklődésemet. Már régen gondolkodtam azon, hogy milyen gombás ételt készítsek, amikor Mautner Zsófinál rátaláltam arra, amit kerestem. Gyorsan készen van, hétköznapi alapanyagokból készül, mégis különleges, és nem utolsó sorban nagyon finom!

Fokhagymás-szezámmagos sült gombaragu polentával
Hozzávalók:
- 40 dkg gomba (én fél kilót tettem bele, nem ártott neki)
- 1 hagyma
- 1 ek szójaszósz
- 1 ek szezámmag
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 csokor petrezselyem
- 20 dkg kukoricadara
- 5 dkg reszelt sajt
- 5 dkg vaj
Elkészítés:
Először a polentát készítjük el. Nagyon bonyolult folyamatról van szó: fél liter vízben feltesszük főni a kukoricadarát, egy másik fél liter vizet apránként hozzáöntünk, készre főzzük. Kb. 10 percet jelent az életünkből. Arra kell figyelni, hogy folyamatosan keverni kell a darát, egyéb titok nincs.
A gombát felszeleteljük. A gomba sütésének van egy praktikája, amit érdemes figyelembe venni: tűzforró serpenyőben kell a zsiradékot megolvasztani, és arra tenni a gombát, ellenkező esetben levet fog ereszteni.
A vajat megolvasztjuk, belehalmozzuk a gombát, ráreszeljük a fokhagymát, hozzáadjuk az őrölt gyömbért, és az apróra vágott hagymát, a szójaszószt. Néhány perc múlva megszórjuk a szezámmaggal.
A petrezselymet apróra vágjuk, és belekeverjük a raguba, készre főzzük.
Az eredeti recept szerint a megfőtt polentába kellett volna tenni a reszelt sajtot és a vajat, én természetesen megint nem figyeltem (olvastam, naná!), és a vaj kimaradt, a reszelt sajt pedig ment a raguhoz. Nagyon finom lett, így is!
Készen vagyunk, már csak tálalni kell: egy tányérra tesszük a polentát, a tetejét jól megpúpozzuk a gombás raguval, és már készen is van az egyszerű, mégis különleges vasárnapi ebéd.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése