2013. május 9., csütörtök

Epres tiramisu

Olyan rövid az eperszezon, és olyan sok finom süti van, amit ebből a szép piros gyümiből lehet készíteni. Oly nehéz a választás, nem igaz? Nálunk ez annyira nem bonyolult,  mivel az egész család tiramisu-függő, ezért egyértelmű volt, hogy csakis az készülhet eperből. Ezúttal vettem magamnak a bátorságot, és kreatívkodtam egy kicsit (na, azért olyan nagyon nem vittem túlzásba...). A kísérlet jól sikerült, morzsa sem maradt a tiramisuból. 

Epres tiramisu
Hozzávalók:
 - 1 kg eper
- 2 csomag babapiskóta
- 2,5 dl tej
- 1 kupica amaretto likőr
- 50 dkg mascarpone
- 5 dl habtejszín
- 15 dkg kristálycukor + 2 tk
- reszelt csoki a tetejére
Elkészítés
Fogunk egy kis tálat beleöntjük a tejet, az amaretto likőrt és 2 tk cukrot (és ezt mind én találtam ki egyedül, őstehetség vagyok, ugye?). Ebbe fogjuk majd beleáztatni a babapiskótákat.
Néhány szem epret tegyünk félre a díszítéshez, a többit daraboljuk fel (na jó, lehet kicsit ellenőrizni közben a minőséget, marad elég muníció a sütihez..).
A mascarponét simára keverjük a cukorral. A tejszínből kemény habot verünk, óvatosan hozzákeverjük a mascarponés krémhez.
És a nehezén már túl is vagyunk, már csak a rétegzés marad hátra. Mély edényt kerítünk, magunkhoz veszünk minden hozzávalót, és nekifogunk. Egy sor piskótát megforgatunk az amarettós tejben, és lefektetjük az edény aljára. Mehet rá a felszeletelt eper fele, majd a krém fele. Újabb piskótamártogatás, behelyezés az edénybe, az eper fele, a krém fele. 
A tetejére felsorakoztatjuk a félretett eperszemeket, megszórjuk reszelt csokival, és mehet az egész fincsiség egy éjszakára a hűtőbe. Másnap reggel szeletet vágunk belőle, és gyorsított ütemben  behabzsoljuk. És mivel alkoholtartalmú nasiról van szó, alkohollal kapcsolatos könyvet fogyasztunk hozzá (a rendkívül szórakoztató könyvről a kritikám ITT)
Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Igen, az eper... a gyümik királynője! Szuper felhasználási módot találtál neki!

    VálaszTörlés