2013. május 3., péntek

Vatta süti

Gyermekkoromban imádtam a vattacukrot. Amikor strandra mentünk, azonnal megkerestük a vattacukor-árust, és ámulattal néztem azt a csodát, ahogy a néni/bácsi rátekeri a hurkapálcára azokat a hosszú cukorszálakat. És az íze! Na most ugyebár messze volt a haute cuisine-től, de hát nem azért szerettem, hanem azért, mert olyan ragadósan édes volt. Rengeteg ízben létezett, természetesen mindet végigpróbáltam. Az epres volt a kedvencem, nemcsak az íze miatt, hanem a szép rózsaszín színe miatt is.
Ezek után talán nem meglepő, hogy amikor rátaláltam erre a receptre, azonnal retrohangulatba kerültem, és máris vettem az irányt a konyha felé. Nem csalódtam, tényleg hasonlít az íze azokra a régi vattacukrokra, és az édességfaktor sem megvetendő..

Vatta süti
Hozzávalók
Az alaphoz
- 6 tojás
- 15 dkg poruckor
- 2 csomag epres pudingpor
- 2 ek liszt
- 1/2 cs sütőpor
A krémhez
- 25 dkg vaj
- 20 dkg poruckor
- 2 tojás sárgája
- 1 kupica rum
A habhoz
- 2 tojás fehérjéje
- 10 dkg porcukor
- fahéj
Elkészítés
Nem semmi mennyiségű porcukor kell hozzá, ugye? De hát valamitől édesnek kell lennie, nem?
Fogjunk is hozzá. Az alaphoz a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a pudingport. A tojásos masszához óvatosan hozzákeverjük a habot. Egy kisebb tepsit sütőpapírral kibélelünk, beleöntjük a tésztát, 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és 15 perc alatt megsütjük (tűpróba!). 
A krémhez a vajat megpuhítjuk a mikróban, kikeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és a rumot is. Ezután jön a kemény meló, a tojások fehérjét gőz fölött keményre verjük a porcukorral (annyira nem tetszett ez a módszer, fárasztó és uncsi, de egyszer ki kellett próbálni..).
Ha a piskóta kihűlt, rákenjük először a vajas krémet, majd a tetejére halmozzuk a habot, végül fahéjjal megszórjuk. Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap reggel felszeleteljük, és behabzsoljuk.
Jó étvágyat!



6 megjegyzés:

  1. Ez egy jó kis süti! Én is ismerem,de én két lap közé teszem a krémet.

    VálaszTörlés
  2. Nahát, micsoda ötlet! Igen, van a vattacukornak egy bája, a szép gyerekkort idézi vissza, én azért szeretem :)

    VálaszTörlés