2012. május 30., szerda

Az első..


Egyszer mindent el kell kezdeni.
Az ételfotózást is.
Ezt a receptet elsősorban azért teszem fel, hogy megörökítsem az "örökkévalóságnak" az első ételfotómat.
A bűnrossz, de lelkesen készített képek története az, hogy nem olyan régen belecsöppentem az Édességrajongók Klubja nevű fantasztikus kis közösségbe (elsősorban ők tehetnek arról, hogy ma este ahelyett, hogy szundiznék az ágyikómban, mit csinálok? blogbejegyzést írok!), Ahol először csak nézelődtem, kommenteltem (mert én nagyon kommentálós típus vagyok, aki még nem tudná!), aztán szépen csöndben elkezdtem kedvet kapni ahhoz, hogy lefotózzam, amit hamizunk. Az első fotó hirtelen felindulásból született, annyira tetszett a kávékockám, hogy gyorsan hoztam a gépet, és kattintottam néhányat. Aztán felmentem a facebookra, a lányok szokás szerint valami nagyon ínycsiklandó finomságot hoztak, én pedig hirtelen ötlettől vezetve úgy döntöttem, hogy megosztom a többiekkel az én kis képeimet. Az ötletet tett követte, majd jó hosszú anyázás, ugyanis köztudottan műszaki antitalentum vagyok, és nem nagyon akart összejönni a megosztás, de nem kevés magyarázat után végre sikerült! Megosztottam az első képemet! (Köszi Gaby!) Olyan büszke voltam magamra!
Ezen események felidézésére hoztam az alábbi receptet:


Kávékocka

Hozzávalók:
A tésztához:
- 6 tojásfehérje
- 12 dkg kristálycukor
- 20 dkg darált dió
- 3 ek rétesliszt
- 1/2 cs sütőpor
A krémhez:
- 6 tojássárgája
- 20 dkg kristálycukor
- 12 dkg Rama
- 1 cs vaníliás cukor
- 12 dkg csokoládédara
- 1,5 dl feketekávé
Elkészítés: 
A sütőt előmelegítjük 170 fokra.
A tojásfehérjéket felverjük. A darált diót, a lisztet, a sütőport és a cukrot összekeverjük és apránként a felvert tojásfehérjéhez adagoljuk. Óvatosan keverjük, hogy ne essen össze a hab!
Egy kikent tepsibe (30x30-as) tesszük, és kb. 25 percig sütjük 170 fokon. Hagyjuk  kihűlni.
A krémhez a tojássárgákat a cukorral és vaníliás cukorral kikeverjük.
Hozzákeverjük a csokoládédarát és a kávét. Kis lángon, folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg besűrűsödik.
Ha lehűlt, egy kicsit összekeverjük a felhabosított margarinnal és a tészta tetejére kenjük.
Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap jóízűen elfalatozzuk. (vigyázat, gyorsan fogy!)

A receptet a NoSalty.hu-n találtam.




Jó étvágyat!



 


2 megjegyzés:

  1. Remek recept! Kellemes és sikeres blogolást kívánok Neked is! Érezd jól magad! Kíváncsian várom és nézem a többi receptedet is... :P

    VálaszTörlés