2012. május 29., kedd

Jelszavaink valának: gyümölcs és hús!


Íme, az "élő" bizonyíték arra, hogy nem csak édességen élünk!

A tavalyi év kiemelt projektje volt számomra egy nagyon erős életmódváltás (annyi év fogyókúra után már tudtam, hogy a tartós fogyáshoz életmódváltás kell), ezért elkezdtem egészségesen étkezni, és nagyon komolyan tornázni. Eredmény: mínusz két ruhaméret! Az első hat hónapot embernek nem kívánom, de az, hogy a legnagyobb problémám most a ruhatárcsere, mindent megért!
Miután kiörvendeztem magam, szembe kellett néznem a következő problémával: vagy lemondok a sütiről és idegbeteg hisztigép lesz belőlem, aki tönkreteszi a saját és családja életét a folyamatos műsoraival (nem vagyok aszkéta típus, ez van!), vagy pedig kötök magammal egy kompromisszumot: egészséges étkezés (amibe néhanapján persze belefér egy pizza, meki, de csak néha!), hétvégén mérsékelt mennyiségű süti (na jó, néha nem tudok megállni néhány szeletnél, de hát én sem vagyok tökéletes), cserébe heti négy kőkemény torna (tényleg kiütöm magam, alig tudom hazavonszolni magam, de valamit valamiért!).
Most már beállt a ritmus, jól érzem magam a bőrömben, nem híztam vissza a leadott kilókat (igaz, hogy nem is nagyon fogyok tovább, de ez van!).
Az egészséges étkezés lényege: hús és gyümölcs. (részemről hétközben hozatom az ebédet, nincs energiám kreativkodni, hétvégén viszont szabad a tűzhely!).

Az alábbi receptbe azonnal beleszerettem:

Bőrös csirkemell gyümölcsös rizzsel töltve

Hozzávalók:
- 2 bőrös, csontos csirkemell
-  25 dkg rizs
- 50 dkg gyümölcs vegyesen (körte, alma, eper, kivi) - én simán dupláztam a mennyiséget
- fél szál póréhagyma (hiányában újhagyma)
- só
-2 tojás
- 5 dkg vaj
- olaj
Elkészítés:
A csirkét besózzuk, állni hagyjuk. Elkészítjük a párolt rizst a szokott módon. 25 dkg gyümit centis kockákra vágunk, a többit nagyobb darabokban hagyunk (ő lesz a köret).
Kis kockákra vágjuk az újhagymát, majd a felaprózott gyümikkel együtt belekeverjük a párolt rizsbe. Ízlés szerint sózzuk, összekeverjük a felvert tojásokkal, majd az egészet a csirkemellek fellazított bőre alá töltjük (mit ne mondja, úszott a konyha rendesen..).
Kiolajozott tepsibe tesszük, öntünk alá 1 dl vizet. Alufóliával letakarva kb. 40 percig sütjük a 170 fokos sütőben. Ha kész, levesszük róla a fóliát, és a bőrét is ropogóra pirítjuk.
A nagyobb darabokra vágott vegyes gyümit megforgatjuk a vajon, ezzel tálaljuk a csirkénket.
A recept a májusi Vidék íze  c. újságban jelent meg (teljesen véletlenül bukkantam rá az újságra, azonnal rákattantam..).


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése