2012. május 31., csütörtök

My name is Szörp, Bodza Szörp


Na, ez a szörpkészítés olyan kalandosra sikerült, mint egy James Bond-film.
Igazából még életemben nem ittam bodzaszörpöt, a Befőzünk! facebook-csoport tagjaként szerettem bele a többiek által feltöltött szép képekbe. Ilyen nekem is kell! Ahogy néztem, nem olyan bonyolult, simán megcsinálom! Atyám nagyot nézett, de már nagyon edzett gasztroügyben, úgyhogy azt mondta, jó, legyen bodzaszörpünk (bármi legyen is az..). A történésekhez tudni kell azt a háttérinfót: városi lány vagyok, életemben nem láttam még bodzát közelről. Nos, a telkünk környékén atyám felfedezett néhány bodzabokrot, úgyhogy adtam az haute-coutur-nek: kommandósnak álcáztam magam (természetesen a kullancs-veszély miatt, de ettől még közröhej tárgya voltam): hosszú tréningnaci hasonló felsővel, vastag zokni, zárt sportcipő, baseballsapka. Mindezt természetesen 30 fokos melegben. Ennyi eszem van. De hát ha én eldöntöttem, hogy bodzaszörp lesz, akkor bodzaszörp lesz, tehát letámadtam a bodzabokrokat. Tele is pakoltam egy zacsit virágokkal. Szép fehér virágokkal. Aztán lemostam, citrom, víz, üveg stb. Irtó büszke voltam magamra, hogy milyen ügyes kislány vagyok.
Aztán másnap kiderült, hogy mégsem vagyok az. Ugyanis apukám barátnője (aki már csinált bodzaszörpöt) szemrevételezte az összeállított "bodzaszörpöt", megdicsért, hogy milyen szép virágokat szedtem, majd felhomályosított, hogy igaz, hogy ez is bodza, de elnyílt bodza, amiből soha nem lesz szörp. Tányér alakú bodzát kellett volna szednem, az a jó! Megsemmisültem. Letargiába estem.
Atyámék megsajnáltak, és összedobták helyettem a család első bodzaszörpjét: leszedték a bodzát (tányért, nem virágot!), víz, citrom, üveg. Két napig a garázsban állt, majd éjszaka leszűrték (ez náluk nem standard program, csak későn mentek ki a telekre), becukrozták, letesztelték. Ennyi.
Tehát az első bodzaszörpnek én csak a szellemi anyja vagyok, nem én készítettem.
A receptet az alábbiakban rögzítem, jövőre pedig: bodzaszörp, veled, ugyanitt!

Elkészítés:
1 l vízhez 13-15 db tenyérnyi bodzavirágot leszedni.
5 l vízhez 1 citromot felszeletelni.
A vízbe a bodzavirágot és a citromot beletenni, két napig hűvös helyen (hűtő, garázs) tartani.
Ez után átszűrjük, 1 l leszűrt léhez 50-60 dkg cukrot teszünk és egy mokkáskanál (fél) nátrium-benzonátot.
Ezt összekeverjük, hogy a cukor elolvadjon, tetővel lefedjünk.

Ennyi.
Csapó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése