2013. november 12., kedd

Almavaj

Vesztemre belenéztem a Kifőztük c. újságba. Naná, hogy azonnal belezúgtam egy receptbe (mindig ez van..), és tudtam, hogy nekem ezt ki kell próbálnom. Ami azért érdekes, mert rólam tudni kell, hogy soha életemben nem főztem még lekvárt (és nem is tervezem mostanában), hidegen hagy a műfaj. De a különleges ízeket imádom, és amikor megláttam, hogy ez a lekvárszerűség almából készül, nagyon kíváncsi lettem, mert még nem hallottam ilyesmiről.  Nem voltam rest, beszereztem az almát, és már készült is a finomság. Isteni illatok szálldostak a konyhában, gyorsan elkészült, és már kenhettem is a kalácsra a zamatos almavajat. Mennyei!

Almavaj
Hozzávalók:
- 1 kg alma
- 12 dkg cukor
- 1 csipet só
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 tk őrölt szegfűszeg
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 citrom
Elkészítés:
Az almát meghámozzuk, felkockázzuk. Beletesszük egy lábosba, megöntözzük a citrom levével, lefedjük, és kb. 20 perc alatt megpároljuk.
A párolt almát botmixerrel pürésítjük, majd hozzáadjuk a csipet sót, a cukrot és a fűszereket. Mehet vissza a tűzre, ahol sűrűre főzzük. Akkor jó, ha  a színe bordós barna lesz, és a kanálról már nehezen csorog le. Vigyázzunk, mert az elején elég szépen rotyog, vagy álljuk távolabb a tűzhelytől, vagy vegyünk fel egy kötényt, különben mehet a mosásba a ruhánk (tapasztalat..).
És már csak annyi a dolgunk, hogy kis tálkákba tesszük az almavajat, lefedjük, és betesszük a hűtőbe. Több hétig eláll (már, ha marad belőle, ugye), kenyérre, kalácsra kenve mennyei eleség!

 Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Én is pont ezt néztem ki magamnak.Nálam még nem készült el,de a bejegyzésed csak megerősítésül szolgál.Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, tényleg mennyeien finom!

      Törlés