2013. november 7., csütörtök

Püspökkenyér

A kutyus nagyon kikapott ezért a sütiért. Az történt, hogy már megint komoly problémáim támadtak a túlburjánzó tojásfehérjékkel, nevezetesen nem tudtam becsukni a mélyhűtőt, ki kellett szednem néhány lefagyasztott zacskót, és gyorsan ki kellett találnom, mire használom fel őket. Csak valami minimál sütésre gondoltam, ezért elég gyorsan kikötöttem a püspökkenyérnél. Már csak azért is, mert a mazsola és az aszalt áfonya lejárati határideje is erősen közeledett. Gyorsan körülnéztem a receptes újságjaim között (katasztrófa, egy teljes szekrény tele van velük, és már nincs benne a hely, mert az újságok csak jönnek és jönnek..), és a Vidék ízében gyorsan rá is leltem egy egyszerű, de nagyszerű receptre. Percek alatt elkészült a tészta, ment a sütőbe, meg is sült. Amikor kihűlt, tányérra borítottam, hogy viszem lefotózni, aztán elmentem a mosógéphez, mert lejárt a program. És a kutyus a konyhában maradt..Mire visszaértem, a süti már darabokban hevert a konyha kellős közepén, őkicsisége pedig elégedetten hamizta a zsákmányt. Nem kicsit borult el az agyam, nagyot csaptam a nózijára, le is kiabáltam a kis fejecskéjét rendesen, és azonnali hatállyal kipateroltam a házból. Néhány percen belül magamhoz tértem, jót nevettem, kutyusnak látványosan megbocsátottam, a sütit másnap újra sütöttem. Happy end a köbön. És még finom is volt a gyümikenyér!

Gyümölcskenyér
 Hozzávalók:
- 8 tojásfehérje
- 10 dkg mazsola
- 25 dkg porcukor
- 10 dkg lisztaf
- 1 cs sütőpor
- 5 dkg darált dió
- 10 dkg étcsoki
- 10 dkg aszalt áfonya (bármilyen aszalt gyümi megfelel)
Elkészítés
Áztatással indítunk: egy kisebb tálba tesszük a mazsolát és az aszalt áfonyát, majd jól nyakon öntjük langyos vízzel, és egy órán keresztül békén hagyjuk.
A csokit apróra vágjuk, az aszalványokat leszűrjük, és szintén felaprítjuk.
A fehérjéket a porcukorral kemény habbá verjük. Ezt oly módon tesszük, hogy egy kicsit felhabosítjuk a fehérjét, majd kanalanként beletesszük a porcukrot és szép fényes habot készítünk belőle. 
Közben egy másik tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral, a dióval, a felaprított csokival és aszalt gyümivel.
Már csak a rendkívül bonyolult művelet maradt hátra, hogy a  tojáshabba óvatosan beleforgatjuk a lisztes keveréket, és már mehet is a tészta a sütőpapírral bélelt gyümölcskenyérformába. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!)
Kihűtjük, szeleteljük, behabzsoljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése