2012. október 21., vasárnap

Őszi gyümölcskehely

Bizony, nem csak nyáron lehet pohárkrémeket alkotni, az ősz rengeteg gyümölccsel ajándékoz meg bennünket, használjuk ki! Pénteken beszabadultam a zöldségeshez, és csak ámultam-bámultam az őszi gyümölcsös forgatagon! Fel is pakoltam rendesen: szilva, körte, sütőtök. Csak amikor hazaértem, akkor kezdtem gondolkodni, hogy te jó ég, mihez fogok kezdeni velük? Azt tudtam, hogy a sütőtökből  mit akarok készíteni, de mi legyen a szilvával és a körtével? De hát miért is van itthon receptes újság és könyv arzenál? Na, nézzünk csak körül egy kicsit..Aztán ahogy lenni szokott, már az első kezembe kerülő újságban (októberi Vidék íze) beleszerettem egy receptbe, és rám jellemző módon nem hezitáltam sokat, azonnal nekiálltam. És nem bántam meg, mert isteni finom nasit sikerült kiválasztanom! Gyors, egyszerű, gyümis és krémes, mi kell még? Egy kiskanál, és néhány másodperc, amíg eltüntetjük..


Szilvás-körtés krém pohárban

Hozzávalók:
 - 2 nagyobb körte
- 8 nagy szilva
- 0,5 dl rum
- 1 citrom
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 ek méz
- néhány babapiskóta
A krémhez:
- 10 dkg krémsajt
- 4 tojássárgája
- 4 dl tej
- 1 cs vaníliás cukor
- 4 ek porcukor
Elkészítés:
A gyümiket megmossuk, feldaraboljuk, egy tálban összekeverjük egy citrom frissen facsart levével, a vaníliás cukorral, a rummal és a mézzel.
A tojások sárgáját habosra keverjük a cukrokkal. A tejet felforraljuk, majd gőz fölé tesszük (edénybe víz, arra rá az az edény, amelyben a tejet felforraltuk), folyamatos keverés közben belecsorgatjuk a tojásos masszát és sűrűsödésig főzzük. Türelmesen megvárjuk, amíg kihűl (ha türelmetlenek vagyunk, állítsuk hideg vízbe az edényt és kevergessük bőszen), majd belekeverjük a krémsajtot.
A meló nagyobb részével megvagyunk, már csak rétegezgetni kell: pohár (vagy bögre, vagy ami szimpatikus) a kézbe, alulra két  darab babapiskótát beletördelünk, arra megy egy réteg gyümisali, majd vaníliás krém, majd ismét gyümisali. Ennyi. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, és másnap villámgyorsan elpusztítjuk. Nagyon finom!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése