2012. október 10., szerda

Palacsinta de luxe




A palacsintának vannak fokozatai. Lehet "csak" simán, kakaóval vagy dióval enni (vagy kinek milyen töltelék ízlik), a rakott palacsinta még jobb. És még ezt is lehet fokozni! Hogyan? Egy különleges öntettel! El nem tudom mondani, mit dob az ízhatáson az öntet! Amikor megláttam a receptet TROLLANYUNÁL, azonnal tudtam, hogy itt bizony azonnali kipróbálás fog következni! Hogy mi volt az öntetben, ami miatt azonnal serpenyő után kiáltottam? Ne rohanjunk annyira..
Kezdjük az alapoknál. Mi az alap? Egy jó palacsinta recept. Honnan? Én kizárólag a Horváth Ilona szakácskönyvből vagyok hajlandó palacsintatésztát készíteni, nekem ez vált be eddig a legjobban.
Hozzávalók (kb. 15 db nagyobb palacsintára való adag)
- 2 tojás
- 30 dkg liszt
- 6 dl tej
- 2 dl szódavíz (én bubis ásványvizet szoktam használni)
- 2 késhegynyi só
- 2 késhegynyi cukor
Elkészítés
A tojásokat a cukorral, a sóval, a tej felével és a liszttel mély tálban jól elkeverjük, hozzáadjuk a többi folyadékot, és habverővel jól eldolgozzuk, hogy ne legyen csomós. Ezután legalább egy órát pihentetjük a tésztát. 
Ha letelt az egy óra, egy palacsintasütőt felteszünk a tűzhelyre, kicsit felmelegítjük, majd kiolajozzuk a sütőt, egy merőkanálnyi tésztát beleöntünk a közepébe, ügyesen addig fordítgatjuk a sütőt, amíg mindenhol lesz tésztánk. Ezután várakozó álláspontra helyezkedünk, megvárjuk, amíg a tészta elválik a sütőtől, majd vagy célszerszámmal (ami éppen kézre esik) megfordítjuk, de én dobálni szoktam (egészen jó az arányom, 10-ből 8 sikerülni szokott, a maradékot pedig szépen iktatom - elhelyezem a kukában), csak, hogy legyen unalmas a sütés. Még egy-két percig sütjük a palacsinta másik oldalát is, majd kiborítjuk egy tányérra.
Az alapokon túl vagyunk, palacsintánk már van, lépjünk a következő grádicsra. Fogjunk kis kezünkbe egy üveg nutellát, abba tegyünk egy kiskanalat. A másik kis kezünk ügyébe készítsünk egy villám diós tölteléket: diót kikeverünk egy kis barna cukorral és forró tejjel. Palacsintát kerítünk, elkenünk rajta tekintélyes mennyiségű nutellát (ha már lúd, legyen kövér!), erre ráhelyezünk egy másik palacsintát, amit diós töltelékkel töltünk meg. Ezt a roppant bonyolult műveletet végezzük addig, amíg a palacsinták tartanak. Ez lesz a végeredmény:

Már itt is alig élünk, de kitartás, még mindig lehet fokozni!
Akkor jöhet az öntet? Hogy milyen?
Az öntet hozzávalói:
- 2,5 dl tejszín
- 4 dkg cukor (ízlés szerint)
- 4 ek Bailey's krémlikőr (eszetekbe jutott volna, nekem biztos nem, zseniális!)
- 1 tk étkezési keményítő
Elkészítés
A tejszínt, a cukrot és a likőrt egy edénybe öntjük, és felforraljuk, majd habverővel simára keverjük a keményítővel és még pár percig forraljuk, amíg besűrűsödik. Ugye, hogy mennyire egyszerű és nagyszerű?
Már csak annyi a dolgunk, hogy a palacsintából szeletet vágunk, ráöntünk egy jelentős mennyiségű öntetet, és irigyeljük magunkat.
Ezt muszáj kipróbálni, ez egy igazán édes bűn!
Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. De örülök, hogy elkészítetted te is:) Nálunk hamarosan ismétlés lesz, van még Bailey's. Mi az elrontott palacsintákat is megesszük csak úgy magában:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, isteni finom, nálunk is tutira lesz ismétlés!

      Törlés