2013. március 16., szombat

Rántott csirke másként

Egy hét influenza alatt többet néztem tévét, mint az elmúlt egy évben összesen (nem nagyon tudtam mást csinálni, ugye..). Így eshetett meg az, hogy felfedeztem, Mautner Zsófinak, a Chili és Vanília blog gazdájának új főzőműsora indult az egyik tévécsatornán. Mivel nagy tisztelője vagyok Zsófinak (ahogy szoktam volt mondani, főzni Stahl Judittól tanultam meg, az ízeket azonban Zsófi ismertette meg velem), természetesen belekukkantottam a műsorba. És ott is ragadtam rögtön. Egy nem mindennapi rántott csirke készült ugyanis (a video ITT látható), amibe azonnal beleszerettem, és megígértem magamnak, ha megszabadulok az influenzától, ez lesz az első étel, amit el fogok készíteni. Ami azért is nagy kaland volt nekem, mert nem szeretem a rántott csirkét. De ezt muszáj volt kipróbálnom (nem vagyok sima eset, tudom én..). Nos, a recept kipróbálásra került, és mindenkinek csak azt tudom mondani, hogy próbálja ki: sokkal pikánsabb, ízesebb, mint a sima rántott csirke.

Ropogós, omlós rántott csirke
Hozzávalók
- 1 nagy (vagy két kisebb) hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 4 ág friss rozmaring (nekem nem volt, fél tk őrölt rozmaringgal helyettesítettem)
- 1 liter víz
- 1 citrom
- 4 csirkemellfilé (vagy 8 csirke alsócomb, ki mit szeret)
- 25 dkg liszt
- 2,5 dl kaukázusi kefír
- 1 ek sütőpor
- só
- bors
- 1 ek pirospaprika
- negyed ek cayenne bors (én őrölt chilipaprikát használtam helyette)
- olaj a sütéshez
Elkészítés
A pácot előző este elkészítjük. A hagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a fokhagymagerezdeket egészben, majd sózzuk, beletesszük a rozmaringot is, majd felöntjük a vízzel, hozzáadjuk a citrom levét, majd a keveréket felforraljuk, összefőzzük, kihűtjük.
A csirkéket beletesszük a pácba, egy éjszakát pihen a hűtőben.
Másnap a csirkét kivesszük a pácból, lemossuk, leöblítjük, megszárítjuk.
A liszthez hozzáadjuk a cayenne borsot, a pirospaprikát, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
A panírozás a következőképpen néz ki: három tányért kerítünk, az elsőbe ízesített liszt felét, a másodikba a kaukázusi kefírt, a harmadikba az ízesített liszt másik felét tesszük, és szépen bepanírozzuk a csirkéket (nekem nem nagyon jött össze, mentségemre szóljon, hogy nem szoktam panírozni, fog ez jobban is menni idővel, remélem). 
Egy serpenyőt kerítünk, kevés olajat teszünk bele, a bundázott csirkéket elősütjük benne (néhány perc oldalanként bőven elég), majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a husikat, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütjük.
Én krumplipürét készítettem hozzá, de bármilyen körettel finom. 
Érdemes kalandozni az ízek világában, kíváncsinak lenni nem mentség, hanem állapot!
Jó étvágyat!


 


3 megjegyzés:

  1. Hasonló módon szoktam én is sütni és tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A továbbiakban én is így fogom sütni alapban, az tuti!

      Törlés
  2. A sót kezdők miatt jó lenne pontosítani. Én 0,5 l tejhez 1 lapos ek sót teszek. Ez pontosan olyan,amilyennek lennie kell.

    VálaszTörlés