2013. június 27., csütörtök

Burgonyás-fokhagymás koszorú

Jól lehűlt az idő. Az erre a hétre tervezett fagyi recepteket átmenetileg száműztem a szemem elől, inkább valami melengetőt kerestem. Volt itthon egy kevés krumpli, már szavatosság lejárós időszakában, ideje volt kitalálni, mi legyen vele. Némi lapozgatás után egy Nők Lapja Konyhában megtaláltam az egyszerű, gyors, és mint utólag kiderült, finom megoldást erre a rettenetesen égető problémára.

Burgonyás-fokhagymás koszorú
Hozzávalók:
- 35 dkg burgonya
- 10 dkg vaj
- 2 gerezd fokhagyma
- 2,5 dl tej
- 1 ek cukor
- 3 dkg élesztő
- 40 dkg liszt
- 1 ek só
- 1 tojás a kenéshez
Elkészítés
A burgonyát meghámozzuk, kockázzuk, sós vízben puhára főzzük.
Egy serpenyőben 5 dkg vajon megpirítjuk az aprított fokhagymát, és átforgatjuk rajta a főtt burgonyát, közben kissé összetörjük (nekem kissé nagyon sikerült, de annyira nem tűnt fel senkinek..).
A langyos tejhez adjuk a cukrot, egy ek lisztet, belemorzsoljuk a lisztet, felfuttatjuk.
A fokhagymás burgonyát elmorzsoljuk a sóval elkevert liszttel, majd a maradék 5 dkg vajat és a felfuttatott élesztőt is hozzáadva kidagasztjuk. Tiszta konyharuha, langyos hely, duplára kelesztés.
Ha megkelt a tészta, lisztezett felületen hosszú hengert sodrunk belőle. Koszorút formálunk úgy, hogy a két végét összedolgozzuk (én azért ennyire nem voltam profi, szépen beleügyeskedtem a sütőformába a hengert, és ott fogtam össze a két végét).
Megkenjük a felvert tojással, ismét konyharuha, ismét kelesztés, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk és kb. fél óra alatt szép aranybarnára sütjük.  
Szeleteljük, és már készen is van a melengető vacsora, vagy reggeli.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés: