2013. június 8., szombat

Túrós batyu

Pár napig igazoltan voltam távol a blogtól, sajnos nagyon csúnyán megfáztam. Részleges gyógyulásom örömére ma fent voltam Pesten kreatív írás tanfolyamon, és szembetaláltam magam az árvízi helyzettel. Érdekes, annak ellenére, hogy nem járt a metró (voltak kisebb gondjaim a tömegközlekedéssel, de azért megoldottam), és a rakparton mindenki homokzsákot pakolt, nem láttam nagy ijedtséget, a város békés szombati üzemmódban működött alapvetően. Nálunk, Komárom-Esztergom megyében sincs pánik, de azért aggasztó, hogy Győr felé nincs vonatközlekedés, Esztergomnál pedig elég csúnyán kijött a Duna.
Ennek ellenére nagyon jó hangulatban telt a mai foglalkozás (állítólag tehetséges vagyok...), imádom a kurzust, egyetlen technikai problémám van: nincs büfé, és a legközelebbi hely, ahol elemózsiához lehet jutni, kicsit messze van. Vagyis mindig sütnöm kell valamit ebédre. A mai napra  túrós batyu készült, természetesen Limara receptje alapján.

Túrós batyu
Hozzávalók:
Tésztához:
- 60 dkg liszt
- 3,2 dl tej
- 1 tojás
- 1 tk só
- 3 ek cukor
- 8 dkg olvasztott vaj
- 2,5 dkg élesztő
Töltelékhez:
 - 50 dkg túró
- 2 ek búzadara
- 4 ek cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja (kicsit későn jutott eszembe, hogy nincs itthon citrom, ezért 1 ek citromlevet tettem bele helyette)
- 10 kg mazsola (ezt kihagytam, mi nem szeretjük)
- 2 tojás
Elkészítés
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, egy tk cukrot adunk hozzá, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
Egy nagy tálba beletesszük a lisztet, hozzáadjuk a cukrot, a sót, az olvasztott vajat, a tojást, végül az élesztős tejet. Bedagasztjuk a tésztát, tiszta konyharuhát kerítünk, ráterítjük a tálra, és langyos helyen duplára kelesztjük a tésztát.
Elkészítjük a tölteléket. A túrót áttörjük, hozzáadjuk a cukrot, a búzadarát, a citromhéjat, vaníliás cukrot, a tojások sárgáját. A tojások fehérjéből kemény habot verünk, és óvatosan azt is hozzáforgatjuk a túrós elegyhez. 
A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, négyzet alakúra nyújtjuk, kis négyzeteket szabdalunk belőle, ezek közepére egy - egy evőkanál tölteléket halmozunk, majd a négyzetek sarkát középen összefogjuk, és megcsavarjuk. Ez nagyon könnyűnek hangzik így leírva, de a valóságban nem túl könnyű a kivitelezés, én messze vagyok még a jó kivitelezéstől, de legalább lelkesen próbálkozom.
A batyukat sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk, konyharuha, újabb kelesztés, majd lekenjünk a tetejüket felvert tojással, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütjük (tűpróba!)
Nagyon finom péksütemény, és sajnos nagyon gyorsan függőséget okoz..
Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése