2013. június 19., szerda

Rózsa-eper parfé

A nagy melegre való tekintettel rám egyáltalán nem jellemző módon egy rövid bejegyzés következik. Eljött a parfék ideje. Valami különlegeset szerettem volna. Találtam egy kevés epret a mélyhűtőben. Net, gyors keresés, eredmény: rózsa-eper parfé. Gyorsan elkészít, másnap még gyorsabban behamiz. Nagyon finom, érdemes kipróbálni!

Rózsa-eper parfé
Hozzávalók:
- 4 dl habtejszín
- 4 tojássárgája
- 10 dkg cukor
- 40 dkg eper
- 3 tk rózsavíz
Elkészítés
Az eperből és a vízből cukorszirupot főzünk. Kicsit kihűtjük, majd hozzáadjuk a tojás sárgáját, és gőz fölött, habverővel folyamatosan keverve habos krémmé főzzük. Kihűtjük (fel lehet gyorsítani a folyamatot azzal, hogy kevergetjük, de ebben a melegben én eltekintenék ettől a testmozgástól, abban a negyedórában, amíg kihűl, inkább zuhanyozzunk egyet). 
Az epret feldaraboljuk és leturmixoljuk. 
A tejszínt kemény habbá verjük, hozzáadjuk a kihűlt tojásos keveréket, majd az epret, végül a rózsavizet.
És eddig tartottak megpróbáltatásaink, már csak ki bélelni átlátszó fóliával egy püspökkenyér formát, bele kell öntetni az epres masszát, a tetejét is be kell fedni fóliával, majd egy éjszakára mehet a mélyhűtőbe.
Másnap reggel szeleteket vágunk, és behabzsoljuk.
Jó étvágyat!










2 megjegyzés:

  1. A rózsával nem vagyok kibékülve, 1x ettem hasonlót, de inkább parfüm íze volt. Azóta nem kísérletezem vele, de eperrel tetszik :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon jellegzetes íze van, de az eperrel tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés