2013. július 14., vasárnap

Dupla sárgabarackos-levendulás kuglóf



Hihetetlen gyorsan elszállt az egy hét szabadság. Annyi mindent terveztem csinálni, de végül teljes relax lett belőle. Szó szerint egész nap feküdtem és aludtam, még a blogolást is hanyagoltam. Nem mondom, hogy teljesen kipihentem magam, de fényéveket javult a helyzet. Azért természetesen alapfokon működtem, készültem finomságok a konyhában, most, hogy kezdek magamhoz térni, hozom is az e heti kedvencemet, melynek receptjét a Nők Lapja Konyhában találtam.

Dupla sárgabarackos - levendulás kuglóf

Hozzávalók:
- 25 dkg natúr krémsajt
- 25 dkg vaj
- 20 dkg porcukor
- 2 citrom reszelt héja
- 1 tk só
- 6 tojás
- 2 tk szárított levendula (vagy 3 szál friss)
- 36,5 dkg liszt
- 10 dkg aszalt sárgabarack felkockázva
- 10 dkg sárgabaracklekvár
Elkészítés

A krémsajtnak és a vajnak szoba hőmérsékletűnek kell lennie, ezért a sajtot vegyük ki korábban a hűtőből, a vajat pedig mikróban kicsit olvasszuk meg. 
Ha az alapanyagok elérték a kívánt állagot, neki is eshetünk a nagyon egyszerű, ámde nagyszerű kuglófnak. Egy nagy tálban habosra keverjük a krémsajtot, a vajat, és a porcukrot. Hozzáadjuk a citromok reszelt héját, és a sót. Egyesével belekeverjük a tojásokat, majd a levendulát és a lisztet, végül a felkockázott aszalt sárgabarackot. Ezzel a tészta késznek mondható.
Egy kuglófformát kivajazunk, lisztezünk, beleöntjük a tészta 2/3-ad részét. Erre rákanalazzuk a baracklekvárt, majd befedjük a maradék tésztával, és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Kb. 1,5 órát sütjük (tényleg ennyi kell neki, én azt hittem sajtóhiba, ezért elég gyakran nézegettem, de jól írták), miközben nagyokat nyeldesünk, mert olyan finom illatok terjengenek közben a konyhában, hogy igen nehéz kibírni ezt az időt. 
Ha elkészült a kuglóf (tűpróba!), megvárjuk, amíg kihűl (naná, hogy nekem nem sikerült, még melegen nekiestem), majd villámgyorsan elfogyasztjuk vacsora vagy reggeli gyanánt.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése