2013. július 17., szerda

Mogyorós semifreddo

Nem áltatok senkit, ez bizony macerás cucc. De megéri a melót, mert valami istenien finom! 
Ahogy már korábban említettem, az aktuális Stahl-magazin teljesen rabul ejtett, azonnal belezúgtam ebbe a receptbe is. És ahogyan azt kell, szaharai melegben izzadtam a konyhában az összeállítással. De annyira kíváncsi voltam, hogy egyszerűen nem tudtam várni, amíg kicsit enyhül az idő, azonnal neki kellett állnom ennek a finomságnak! Bár többször is megkérdőjeleztem saját épelméjűségemet (Zsuzsi, hogy lehetsz ennyire hülye, ahelyett, hogy a hűvös pincében ejtőznél, itt teszel-veszel a konyhában - kicsit belassulva természetesen - , kell ez neked? Naná, hogy kell!), de a nasi elkészült, és másnap mennyei ízek enyhítették a meleg okozta testi-lelki pilledtséget. Mindenkinek ajánlom, tényleg nagyon finom!

Mogyorós semifreddo
Hozzávalók:
- 5 dkg sós mogyoró (igazából török mogyorót írt a recept, de egyrészt nálunk éppen nem volt a boltban, másrészt semmi kedvem sem volt "nasikésszé" tenni)
- 30 dkg cukor
- 3 tk citromlé
- 4 tojás
- 0,5 dl víz
- 3 dl habtejszín
- 15 dkg Nutella
Elkészítés
Egy serpenyőbe beleszórunk 10 dkg cukrot, elkeverjük 2 tk citromlével, hogy "nedves homok" állaga legyen. Mérsékelt tűzön elkezdjük melegíteni. Amikor már halványbarna, hozzákeverjük a mogyorót. Lehúzzuk a tűzről, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. Teljesen kihűtjük (életemben először készítettem grillázst, eddig valamiért mindig féltem tőle, de rájöttem, hogy nagyon egyszerű, úgyhogy a továbbiakban gyakran  fogok kísérletezni vele).
A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját 10 dkg cukorral és 1 dl tejszínnel együtt gőz fölött kevergetve addig főzzük, amíg a keverék selymes, szalagos nem lesz. Hozzáadjuk a Nutellát. Lehúzzuk a tűzről, robotgépet ragadunk, és kihűlésig verjük (ellenőrizzük a minőséget természetesen!).
A maradék 10 dkg cukrot a maradék citromlével és 0,5 dl vízzel egy kis lábosban kevergetve sziruposra forraljuk (na, ez a méreg, nem a cián 35 fokban!). 
A tojásfehérjékből lágy habot verünk. A meleg szirupot először óvatosan, majd egyre bátrabban hozzáadagoljuk a habhoz, folyamatosan verjük, amíg kemény és fényes habot nem kapunk.
A tejszínből kemény habot verünk (én itt már kezdtem besokallni a mosogatástól, de már olyan közel volt a végcél, hogy nem adtam fel).
A kihűlt grillázst mozsárban (ennek hiányában sodrófával) durvára törjük, és a tojássárgás-nutellás krémbe keverjük. Ehhez hozzáforgatunk óvatosan egy kevés habot, amivel fellazítjuk, majd még óvatosabban a többi tejszínhabot, végül a tojásfehérjehabot.
Megnyugszunk, hogy ezt a tortúrát is túléletük, ennek örömére kerítünk két püspökkenyérformát, kibéleljük folpackkal, beleöntjük a masszát, a tetejét is lefedjük folpackkal, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap pedig már élvezhetjük is a munkánk gyümölcsét.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése