2013. szeptember 14., szombat

Lisztmentes máktorta citromkrémmel


Nagyon büszke vagyok magamra. Életemben először vezettem egyedül Pesten, úgy, hogy éjszaka jöttem haza, és minden rendben ment. Pedig belefutottam a pénteki csúcsba és az Erzsébet hídi lezárásba, de legmélyebb döbbenetemre egészen jól viseltem a megpróbáltatásokat, nem ijedtem meg, egyben bekormányoztam az autót a Blaha Lujza téri parkolóba. Nem vagyok reménytelen eset, úgy tűnik. A suliban az évnyitó remek hangulatban lezajlott, jövő héttől kezdődik a tanulás és az őrület. Közgazdászként bohém művészlelkek közé csöppenni nem kis kultúrsokkot jelent, de szerintem túl fogom élni. Már nagyon várom! 
Jól be fog sűrűsödni az életem szerencsére, de ez nem ok arra, hogy visszafogjam magam a kulináris kalandozások területén. Mautner Zsófi tesz arról, hogy ne legyen így. Ha nem lenne elég kipróbálni való receptem (tényleg nem férnek már el egy szekrényben), az ő műsorában mindig találok valami olyasmit, amit muszáj kipróbálnom. Például ezt az isteni finom máktortárt, ami olyan gyorsan elfogyott, hogy már csak a fotók emlékeztetnek arra, hogy tényleg létezett.

Lisztmentes máktorta citromkrémmel
Hozzávalók:
Tortához:
- 5 tojás
- 15 dkg porcukor
- 1 tk só
- 2 citrom reszelt héja
- 1 dl olaj
- 15 dkg darált mák
Citromkrémhez:
- 10 dkg cukor
- 2 nagy citrom héja
- 3 citrom leve
- 4 tojássárgája
- 2 egész tojás
- 12 dkg vaj
Elkészítés
A torta elkészítésében nagyítóval sem lehet nehézséget felfedezni.
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk (kis trükk: félig felverjük a habot, adunk hozzá egy kevés porcukrot, ettől szép fényes lesz). A sárgáját kikeverjük a porcukorral és a csipet sóval. Hozzákeverjük az olajat, majd a darált mákot, belereszeljük a citromok héját. Végül óvatosan hozzáadjuk a fehérjehabot. Kivajazunk és lisztezünk egy tortaformát, beleöntjük a tésztát, és 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt megsütjük (tűpróba!).
A citromkrém sem sokkal bonyolultabb: egy kisebb lábosba belereszeljük két citrom héját, belefacsarjuk három citrom levét. Hozzáadjuk a cukrot és a tojásokat, majd a tojássárgákat, elkeverjük. Ezután feltesszük a tűzre, takarékon elkezdjük főzni. Ha kicsit besűrűsödött, a felkockázott vajat lassan, egyenként hozzáadjuk. Sűrűsödésig főzzük.
És ennyi, ha kihűlt a torta, már ehetünk is: vágunk egy szelet tortát és egy kisebb tálkába tett citromkrémmel tálaljuk. Vigyázat, gyorsan fogy!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése