2015. május 7., csütörtök

Fűszeres paradicsomos káposzta



Ugye senki nem gondolta komolyan, hogy meg fogok elégedni a klasszikus recepttel, amikor van különlegesebb változat is? Amikor elkezdtem töprengeni azon, hogy mihez kezdjek egy szép adag káposztával, gyorsan eldöntöttem, most jött el az ideje annak, hogy elkészítsem életem első paradicsomos káposztáját. Egyetlen pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy a menzás variációra lenne szükségem, nekem valami extra kellett! Mautner Zsófi az ízek mestere, ezért természetesen hozzá fordultam ötletért, amelyre nagyon gyorsan rá is leltem. Már álltam is neki az egyszerű, de nagyszerű ebédnek, ami természetesen mennyei lett, felvéve a kedvencek közé!

Fűszeres paradicsomos káposzta

Hozzávalók:
- 1 fej káposzta
- 2 vöröshagyma
- 1 tk őrölt gyömbér
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 tk őrölt római kömény
- 1 tk őrölt koriander
- 1 tk currypor
- 2 doboz konzerv hámozott paradicsom (természetesen friss paradicsomot is lehet használni, nekem sajnos nem volt itthon)
- só, bors
- olívaolaj
Elkészítés:
A káposztát megtisztítjuk, a torzsáját kivágjuk, lereszeljük a nagy lyukú reszelőn (mazochisták késsel is nekieshetnek). Egy nagy tálba tesszük, megsózzuk, és 15 percig állni hagyjuk.
A hagymát és a fokhagymát finomra vágjuk.
Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat, üvegesre pároljuk rajta a hagymát és a fokhagymát, Hozzáadjuk a fűszereket, és folyamatosan kevergetve pirítjuk. Felöntjük a konzerv hámozott paradicsomokkal. Sózzuk, borsozzuk. Erős lángon addig főzzük, amíg a mártás kissé besűrűsödik. 
A káposztát alaposan kinyomkodjuk, és belekeverjük a mártásba. Lefedjük, addig pároljuk, amíg a káposzta megpuhul, még kissé ropog. Levesszük a fedőt és készre főzzük.
Egyszerű, gyors és nagyon finom ebéd lett belőle!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése