2015. május 2., szombat

Káposztás tészta



Kellett nekem már megint Street Kitchent nézni! Nagyon veszélyes az a tévéműsor, ontják a jobbnál jobb recepteket Dóráék. Ezúttal egy nagyon egyszerű finomságba sikerült beleszeretnem, olyan ínycsiklandozóan vezették fel az elkészítését. A káposztás kockát szeretem, de annyira nem fogyasztom gyakran, nem is próbálkoztam még vele eddig. Ámde most, amint végignéztem a pár perces videót, azonnal tudtam, hogy én ez nekem kell! Alig vártam, hogy beszabaduljak a Sparba, jó sokáig válogattam a káposzták között, amíg sikerült kiválasztani a megfelelő darabot. Immár semmi akadálya nem volt, hogy elkészüljön ez a hétköznapi, de mennyeien finom tészta, amelyet egymagam pusztítottam el, annyira finom volt, felvettem a családi kedvencek közé!

Káposztás tészta


Hozzávalók:
- 5 ek olaj
- 1 kg káposzta
- só, bors
- 3 ek cukor
- 50 dkg tészta (részemről nagy kocka, de kinek mi tetszik)
Elkészítés:
A tésztát lobogó forró vízben kifőzzük, leszűrjük, félretesszük.
Először megküzdünk a káposztával. A külső leveleket leszedjük, a torzsáját kivágjuk. Kisebb részekre vágjuk, lereszeljük, besózzuk, 10 percig állni hagyjuk.
Egy nagy serpenyőbe tesszük a cukrot, karamellizáljuk. Hozzáadjuk a kifacsart káposztát, pirulásig dinszteljük, utána borsozzuk, majd tovább főzzük, amíg meg nem puhul a káposzta. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy hozzákeverjük a tésztát, pár percig együtt főzzük, majd elzárjuk a gázt.
Én édesen szeretem a káposztás tésztát, ezért jó nagy adag porcukorral megszórva tálaltam magamnak és az utolsó morzsáig behabzsoltam. Egyszerű, de nagyszerű ebéd/vacsora!



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése