2015. május 17., vasárnap

Zöldséges barna rizs piláf


Rám tört a gombaéhség, úgyhogy állhattam neki olyan receptet keresni, amelyben szerepel ez a hozzávaló. Nagyon bele vagyok zúgva a vega szakácskönyvembe, naná, hogy abban kerestem először ötletet. Meg is találtam, amit kerestem, bár nem volt könnyű választani a sok finomság közül (most jöttem rá, hogy gyakorlatilag hetek óta nem ettem húst, és nem is hiányzik, olyan mennyei ételeket főzök ebből a kiadványból és az egyéb vega és vegán receptjeimből!). Végül letettem a voksomat e mellett a zöldséges rizs mellett, amelyet rendkívül könnyű volt elkészíteni, és ugyanolyan gyorsan el is fogyott (egyedül néhány etapban elpusztítottam az egész tepsit!). Kötelező darab!

Zöldséges barna rizs piláf

Hozzávalók:
- 50 dkg barna rizs
- 1 vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 db sárgarépa
- 40 dkg gomba
- 1 db cukkini
- 1 db zellerszár
- 1 dl száraz fehérbor
- 2 dl főzőtejszín
- 30 dkg reszelt sajt
- 1 tk morzsolt kakukkfű
- só, bors
- 5 ek olaj
Elkészítés:
Essünk túl a legnehezebb részén a dolognak, a zöldségek előkészítésén. A hagymákat finomra vágjuk. A sárgarépát és a gombát  meghámozzuk és felkockázzuk. A cukkinit és a zellerszárat szintén kis darabokra vágjuk. 
Egy nagyobb serpenyőben felhevítjük az olajat, átforgatjuk benne a rizst. Hozzáadjuk az aprított hagymákat, sózzuk, borsozzuk. Felengedjük háromszoros mennyiségű vízzel, lefedjük, és lassan puhára főzzük. Mikor már majdnem készen van, hozzákeverjük a répát, a gombát, a cukkinit és a zellerszárat. Hozzáadjuk a kakukkfüvet, a bort és a tejszínt.
Egy közepes tepsit kikenünk kókuszzsírral (vagy vajjal, kinek mi tetszik, én nagyon rákaptam a nővényi zsiradékra), beleöntjük a zöldséges rizst, egyenletesen megszórjuk a reszelt sajttal, és már toljuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük a finom ebédet. Langyosra hűtjük, és már habzsolhatjuk is. Vigyázat, függőséget okoz!

Jó étvágyat!


1 megjegyzés: