2015. május 4., hétfő

Sütőben sült túrógombóc édes tejföllel



Kellett nekem elkezdni Nők Lapját olvasni, mielőtt nekiálltam volna sütni! Egészen addig úgy volt, hogy túrós rétes készül, amíg meg nem láttam az újságban a fotót a sütőben sült túrógombócról, és egyetlen perc alatt újraterveztem a nasi kérdést. Mert szeretem én a túrógombócot, meg a család is, csak az a baj, hogy túl macerás, és mindig szétesik, miközben főzöm. Itt viszont semmi különös dolgunk nincs, tésztát összekever, pihentet, tálba tesz, tejfölös keverékkel meglocsol, és már irány is a  sütő, ennyi! Hát csoda, ha azonnal ki akartam próbálni? Tényleg csak pár percet kell vele melózni, a végeredmény pedig nagyon finom!

Sütőben sült túrógombóc édes tejföllel

Hozzávalók:
- 50 dkg túró
- 12 dkg búzadara
- 1 citrom reszelt héja
- csipet só
- 4 tojás
- 3,5 dl tejföl
- 8 dkg porcukor
Elkészítés:
Egy nagy tálba tesszük a túrót, áttörjük, hozzáadjuk a búzadarát, a citromhéjat, csipet sóval és két tojássárgájával (a fehérjét felhasználásig hűtőbe tesszük). Tiszta konyharuhával letakar, egy órát pihentet. 
A 2 tojásfehérjéből kemény habot verünk, és óvatosan hozzáforgatjuk a pihentetett túrós elegyhez. Egy kör alakú jénait kivajazunk. A tésztából gombócokat formázunk, és belesorakoztatjuk őket a tálba. Egy kisebb edényben összekeverjük a tejfölt a porcukorral és a maradék két egész tojással, ráöntjük a tálban várakozó gombócokra, és már toljuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 45 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Ugyanolyan finom, mint a hagyományos változat, viszont sokkal kevesebb munkával érjük el ugyanazt az eredményt. Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!

1 megjegyzés: