2012. szeptember 22., szombat

Merci, dauphin!

J'adore la cuisine francaise!
Franciául közölni voltam bátor, hogy imádom a francia konyhát (és persze az egész francia kultúrkört,  nem azért tanultam meg a nyelvet, mert muszáj volt, hanem ezért). Miért is? Jó kérdés: krémes, édes, mézesen lágy, selymes ízek, egyszerű, mégis fenséges ételek, kell ennél több a magamfajta romantikus ízbányásznak?
Mivel még nagyon az elején vagyok konyhai pályafutásomnak, ezért természetesen még csak néhány francia fogást próbáltam ki (aztán szép lassan mindenre sor kerül, mert ahogy szoktam volt mondani, mindennek eljön az ideje), ezek közül a legújabb kedvencem a pommes á la dauphinoise, azaz a fenséges burgonya (szó szerint a trónörökös - a dauphin a francia trónörökös címe volt - burgonyája, de ez az elnevezés nekem nem tetszik annyira, ezért önhatalmúlag átkereszteltem). 

 Pommes á la dauphinoise
Hozzávalók:

- 1 kg burgonya
- 3 dl főzőtejszín
- 1 gerezd fokhagyma
- só
- bors
- kevés vaj
Elkészítés
A fokhagymával bedörzsölünk egy tűzálló edényt, majd kivajazzuk.
A krumplit megfosztjuk héjától,  majd vékonyan felszeleteljük, beletesszük egy tálba, ráöntjük a tejszínt, sózzuk, borsozzuk, majd kézzel jól összeforgatjuk. Fél órát állni hagyjuk, közben a sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Ha letelt a fél óra, a krumplit a kivajazott edénybe rétegezzük, ráöntjük a tejszínt (lehet kis sajttal ízesíteni, de anélkül is nagyon finom), majd egy órán keresztül sütjük, ezalatt a krumpli krémesre sül.
Fenséges!

De azért valami husi sem ártana a burgonyához, ugye? Nem mindennapi finomságot választottam hozzá, egy pikáns csirkecombot Boldog kuktától

Mézes-lime-os csirkecom
Hozzávalók:
 - 4 db csirkecomb
- 2 db lime
- 4 ek méz
- 4 tk só
- 4 tk chili
- 16 ek olívaolaj
Elkészítés
Előző este a combokat 8 ek olívaolajon forró serpenyőben kicsit kérgesre sütjük (tényleg csak pár perc, nem kell több). A mézet, a lime levét, a sót, a chilit, 8 ek olívaolajat összekeverjük, a combokat meghempergetjük az elegyben, egy műanyag dobozba tesszük, majd a maradék keveréket ráöntjük a combokra, lefedjük, és egy éjszakára beküldjük a hűtőbe pácolódni.
Másnap kis olajjal megkenünk egy tepsit, belesorakoztatjuk a combokat, megöntözzük a maradék páclével, és közepes lángon, kétszer megfordítva szép pirosra sütjük.

Fenséges lakoma!
Bon appétit!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése