2012. szeptember 8., szombat

Ultrabrutál csokimousse

Tudjátok milyen érzés nézni fél kiló csokit, ahogy felolvad? Én már tudom! Annyira belefeledkeztem a látványba, hogy majdnem elégettem, de szerencsére időben magamhoz tértem a bódulatból.
Amikor a jeges kávémat készítettem, lapozgattam a Csokoládés finomságok aranykönyvét, és az egyik receptnél azonnal felgyorsult a pulzusom: olyan kávés csokimousse-t találtam, amihez fél kiló csoki kell! Akarom! És ha egyszer Zsuzsika akar valamit..

Nagyon egyszerű elkészíteni, nagyon finom, de vigyázat, ultrabrutál csokiság! Csak és kizárólag rengeteg tejszínhabbal lehet enni, mert nagyon-nagyon tömény! De egyszer az életben ki kell próbálni, kötelező bűnözés!

Kávés csokimousse
Hozzávalók:
 - 50 dkg étcsoki (saját érdekünkben jó minőségű)
- 1 dl kávélikőr
- 9 dkg vaj
- 6 dkg porcukor
- 3 tojássárgája
- 1 tk intstant kávé
- 5 dl tejszín habbá verve
Elkészítés
Tegyük egy nagyobb edénybe a darabokra tört csokit, a vajat és a cukrot, és vízgőz felett olvasszuk fel. A csokoládé mennyországban fogjuk érzeni magunkat hamarosan, mert olyan csokiillat lesz a konyhában, amiért érdemes volt megszületni! (na igen, csokoholista vagyok..). Éljük át a pillanatot, de azért figyeljünk, hogy ne égjen le bódulatunk tárgya! Ha felolvadt a rengeteg csoki, vegyük le a tűzről az edényt. Keverjük habosra a tojássárgájákat, vékony sugárban csurgassuk az edénybe, folyamatos keverés mellett. Óvatosan keverjük bele a kávélikőrt, az instant kávét és habbá vert tejszínt. Végül osszuk el a csokimousse-t tálkákba, hagyjuk kihűlni, egy éjszakára tegyük őket hűtőbe.
Rengeteg tejszínhabot tegyünk a tetejére, és lassan, minden falatot átélve kárhozzunk el!

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése