2014. április 12., szombat

Kávés tejpite


Eredetileg tortát akartam sütni, de amikor elővettem a tortaformát, rájöttem, hogy mégse (lányból vagyok én is, van ilyen!). Nem volt kedvem bonyolult sütihez, ezért gyorsan ki kellett találni valami öt perces összedobós, de mégsem átlagos finomságot. Tanácstalanság, sok recept végigpörgetése után hirtelen eszembe jutott, hogy cheffelesegnél láttam egy izgalmas tejpitét. Gyorsan előkerítettem a receptet, minden volt hozzá, semmi akadálya sem volt a sütés megkezdésének. Tényleg hamar elkészült, alig vártam, hogy megkóstolhassam. Mit mondjak, istenkirály, célszerű dupla adagot készíteni belőle, mert azonnali függőséget okoz!

Kávés tejpite
Hozzávalók:
- 8 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 6 dkg kókuszreszelék
- 4 tojás
- 1 cs vaníliás cukor
- 12 dkg olvasztott vaj
- 6 dkg mandulaszelet
- 5 dl tej
- 4 babpiskóta összetörve
- 2 púpos teáskanál instant kávé
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Egy tálban összekeverjük a lisztet, a kókuszreszeléket és a kávéport.
A tojásokat a cukrokkal habosra keverjük. hozzáadjuk az olvasztott vajat, majd a lisztes keveréket és lassan hozzáöntjük a tejet, miközben folyamatosan keverjük a masszát. 
Hozzáadjuk a mandulaszeletek felét, és a babapiskótát, és az erősen híg tésztát (nem kell megijedni, ez a jó állag!) egy kivajazott kisebb tepsibe öntjük, és kb. 20 percig sütjük. Ezután kivesszük a sütőből, rászórjuk a tetejére a maradék mandulalapocskákat, és kb . 10 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Tantiluszi kínjaink lesznek, mivel isteni kávé és kókuszillat fog terjengeni a konyhában, nagyon nehéz megvárni, míg kihűl, de aztán semmi nem akadályozhat meg bennünket a habzsolásban!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése