2014. április 28., hétfő

Tejfölös pogácsa

Idén húsvétkor sok édes sütit követtem el, ezért előállt az a ritka helyzet, hogy valami sósat szerettem volna enni. Semmi különlegesre nem vágytam, ezért hamar a pogácsa mellett döntöttem. már csak az volt a kérdés, hogy milyen legyen az ízesítése. A hűtőben rábukkantam egy nagy doboz tejfölre, így ez a probléma is gyorsan megoldódott, már csak egy jó recept kellett. Gyorsan rá is leltem a megfelelőre Gizinél, kezdődhetett a sütés. Gyorsan megvan, még gyorsabban elfogy, mert nagyon finom!

Tejfölös pogácsa



Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 15 dkg zsír
- 2 tojássárgája + 1 egész a kenéshez
- 3 dkg élesztő
- 2 dl tejföl
- 1 dl tej
- só
- reszelt sajt
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.
Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a puha zsírt (mikróba tesszük, másodpercek alatt megvan), a tojássárgákat, a tejfölt, a sót és a tejes élesztőt. Begyúrjuk a tésztát, tiszta konyharuha, meleg hely, 1 óra kelesztés.
Ha megkelt, kinyújtjuk (vastagra hagyjuk a tésztát), a tetejét késsel berácsozzuk, megkenjük a felvert egész tojással. Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk őket, a tetejüket megszórjuk reszelt sajttal. Tiszta konyharuha, 15 perc pihi. Ezután 180 foka előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Vigyázat, gyorsan fogy!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése