2014. április 19., szombat

Narancsos-ricottás rizsfelfújt


Alapvetően nem vagyok egy nagy rizsfelfújt fan, de persze nem vetem meg ezt az egyszerű, de nagyszerű étket, melynek eddig még csak alapváltozatait készítettem el (sima és - természetesen - csokis). Ámde a Stahl magazin tavaszi számát lapozgatván azonnali szerelembe estem egy különleges változattal: a narancsos-ricottás kombót ki kellett próbálnom! Meg is tettem, nem is bántam meg! Kicsit macerás összeállítani, de a mennyei íz mindenért kárpótol! Rizskoch de luxe!

Narancsos-ricottás rizsfelfújt
Hozzávalók:
- 25 dkg rizottó rizs
- 8,5 dl tej
- 1 vaníliarúd és kikapart magjai
- 1/2 citrom héja, krumplihámozóval lehántva
- 1+1 csipet só
- 5 dkg vaj
- 8 tojás
- 20 dkg cukor
- 1 narancs reszelt héja
- 0,5 dl narancslikőr
- 50 dkg ricotta
- 4 dkg mazsola
- mandula vagy fenyőmag a tetejére
Elkészítés:
Egy nagyobb lábosba tesszük a rizst, a tejet, a vaníliarudat és a kikapargatott magjait, a citromhéja, valamint 1 csipet sót. Felforraljuk, aztán lefedve és néha megkeverve lassú tűzön krémesre főzzük (kb. 15 perc). A tejes rizsbe keverjük a felkockázott vajat, és hűlni hagyjuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk.
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgáját habosra keverjük a cukorral, a narancshéjjal és a narancslikőrrel. Belekeverjük a ricottát, majd a mazsolát is.
A kihűlt rizsből kibányásszuk a vaníliarudat és a citromhéjat, aztán hozzáadjuk a tojásos-ricottás keverékhez. Óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot is. 
És ennyi, készen vagyunk, a többit elvégzi helyettünk a sütő: a tortaformába öntjük a tésztát, a tetejét megszórjuk a mandulával /fenyőmaggal, és kb. 45 perc alatt készre sütjük. Isteni illatok fognak terjengeni a konyhában, ezért nagyon nehéz kivárni, amíg szeletelhetővé hűl a finomság, de utána már semmi sem állhat a a habzsolás útjába!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése