2014. október 18., szombat

Hamis tiramisu


Óriási tiramisu fan vagyok, imádok kísérletezni a műfajon belül, azonban a mascarponéhoz ragaszkodni szoktam. Ezúttal azonban a hűtőben találtam egy szép adag tejfölt, amelynek a lejárati ideje a végéhez közeledett, így gyorsan ki kellett találnom, hogy mihez használhatnám fel. Szerencsére eszembe jutott, hogy Konyhalálnál láttam egy olyan tiramisu receptet, amelyhez tejföl kell, gondoltam, kipróbálom. Nos, én továbbra is maradok a mascarponénél, de egyszeri kalandnak jó volt, közel olyan ízélményt adott ez a változat, mintha valódi tiramisut készítettem volna.

Hamis tiramisu


Hozzávalók:
- 2 csomag babapiskóta
- 2 cs vaníliás pudingpor
- 2 tk zselatin
- 1 l tej
- 10 ek cukor
- 3,5 dl tejföl
- 2 dl kávé
- kakaópor
Elkészítés:
A pudingport kevés tejjel csomómentesre keverjük egy kis tálban.
A maradék tejet a cukorral és a zselatinnal felforraljuk, hozzáadjuk a pudingport, sűrű krémet főzünk belőle, langyosra hűtjük. Hozzákeverjük a tejfölt.
Előkapunk egy 26 cm-es tortaformát. Az aljára kávéban megforgatott babapiskótát teszünk, mehet rá a krém fele, újabb adag kávés babapiskóta, és a krém másik fele következik. A tetejét megszórjuk kakaóporral, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnapra már csak a habzsolás marad.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése