2014. október 4., szombat

Mákos kölesgombóc



Ha már életmódot váltunk, csináljuk rendesen! Rájöttem, hogy a nem kívánatos kilók felszaladásának legfőbb oka az volt, hogy észrevétlenül elnasizgattam egy-két tábla csokit kis részletekben jártam-keltemben (mentségemre legyen mondva, hogy a spájzom a kísértések tárháza). A szívem szakadt meg, amikor kedvenc mogyorós csokimat visszatettem a Sparban a polcra. Nagyon büszke vagyok magamra, hogy képes voltam erre a fegyvertényre, de ettől a nasizás problémája nem oldódott meg. Vagyis egészséges falatkára kellett nagyon gyorsan ötleteket találnom, amelyből az elsőt nagyon gyorsan meg is találtam a legfrissebb Kifőztük magazinban: amikor megláttam a receptet, azonnal tudtam, hogy ezt nekem azonnal ki kell próbálnom! Nem csalódtam, percek alatt készen van, és isteni finom, csak sajnos gyorsan fogy, pedig helyből dupla adagot készítettem...


Mákos kölesgombóc


Hozzávalók:
1 bögre=2,5 dl
- 1 bögre köles
- 1,5 bögre víz
- 1,5 bögre tej
- 1/2 bögre asztalt gyümölcs
- 1 tk vaníliakivonat 
- 1 citrom reszelt héja
- darált mák
- méz
Elkészítés:
A kölest megmossuk, egy lábosba tesszük, felöntjük a vízzel, hozzáadjuk a vaníliakivonatot, és takaréklángon elkezdjük főzni, Amikor magába szívta a vizet, hozzáöntjük a tejet, lefedjük, és 5 percig főzzük, majd lekapcsoljuk alatta a gázt. 
Az aszalt gyümit apróra vágjuk, hozzáadjuk a tejes köleshez, újra lefedjük, és 15 percig piheni hagyjuk. Ezután hozzáadjuk a citromhéjat, az egészet összekeverjük, majd a masszából vizes kézzel gombócokat formázunk (nekem nincs türelmem a kicsi golyóbisokhoz, ezért nagyobb darabokat készítettem), majd megforgatjuk mákban.
És ennyi volt az egész, mézet csorgatunk rá, és rendesen rájárunk, mert mennyei finomság!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése