2014. október 6., hétfő

Sütőtökös rizottó


Rizottót készíteni igen mocsok meló (ott kell állni a tűzhely mellett és folyamatosan kevergetni kell a rizst), de van az az ízorgia, ami miatt mégis erőt veszek magamon és csendes (na jó, a vége felé már nem annyira csendes) beletörődéssel ácsorgok a rizottó mellett (rám teljesen jellemző módon mindezt ezt egy jó kemény TRX-edzés után sikerült abszolválnom, azt hittem, ott halok meg, de nem baj, legalább égetem a zsírt:-)). A szenvedéseket azért vállaltam, mert a Vidék íze című újságban megláttam a fényképét a sütőtökös rizottónak, és azonnal tudtam, hogy ez nekem itt és most kell!! Még az sem zavart, hogy húsmentes fogásról van szó, annyira kiadós és finom volt a rizottó, hogy nem volt hiányérzetem. Mennyei és nem mellesleg egészséges vacsora lett belőle!


Sütőtökös rizottó

Hozzávalók:
- 1,5 kg sütőtök
- 40 dkg rizs
- 1 vöröshagyma
- 1 kis zellergumó
- 2 dl fehérbor
- 2 l alaplé (szánom - bánom bűnömet, de ez nálam bizony úgy készült, hogy 2 l vizet felmelegítettem 4 leveskockával)
- 1 tk szárított zsálya
- 2 marék tökmag
- 10 dkg kék sajt
- só, bors
- olívaolaj
Elkészítés:
A sütőtököt meghámozzuk. Az 1/3-t felkockázzuk és félretesszük. A 2/3-át felkockázva sütőpapírral borított nagy tepsibe halmozzuk, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. fél óra alatt omlósra sütjük, langyosra hűtjük, botmixerrel pürésítjük.
A hagymát finomra vágjuk, a zellert lereszeljük. 
Egy nagy serpenyőt kerítünk, olívaolajt hevítünk, megdinszteljük rajta a hagymát és a zellert. Ráöntjük a rizst, kevergetve kifehérítjük. Rálocsoljuk a fehérbort, addig kevergetjük, amíg fel nem szívja. Most jön a mocsok meló, amelyhez célszerű bekészíteni egy könyvet/újságot, vagy zenét hallgatni, mert itt bizony kanalanként kell adagolunk a felforrósított alaplevet, folyamatos keverés közben készre főzzük, közben óvatosan sózzuk, borsozzuk.
Ha készen van, belekeverjük a sütőtökpürét. Már most isteni a rizottó (elég legyen a kóstolásból, még nem vagyunk készen!), de lehet ezt még fokozni.
Egy kisebb serpenyőt keresünk, vajat olvasztunk benne, belehalmozzuk a félretett nyers sütőtökdarabokat, és a zsályát, puhára pirítjuk. Rámorzsoljuk a sajtot, óvatosan összeforgatjuk a rizottóval, 
Tálalásnál megszórjuk tökmaggal a sütőtökös rizottót, és csak esszük, esszük és esszük...


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése