2014. január 18., szombat

Petrezselymes-mustáros burgonyafőzelék




Karácsonyról megmaradt még egy jó adag krumpli, nem állt szándékomban kihajítani, kezdeni kellett vele valamit. Némi töprengés után úgy döntöttem, eljött az ideje annak, hogy elkészítsem első krumplifőzelékemet. Na de, nem én lennék, ha nem valami különlegesebb változatot szerettem volna összehozni. Eszembe jutott, hogy mennyit olvastam már Feriről, a főzelékesről, mindenki dicséri a fiút, hogy milyen zseniálisan jó főzelékeket alkot, ideje volt felkeresnem az oldalát. Egy pillanat alatt zúgtam bele a petrezselymes-mustáros burgonyafőzelék receptjébe, nem volt kérdés, hogy ezt bizony el kell készíteni most és azonnal! Megtörtént, a finomság elkészült, és nem volt hosszú életű. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Petrezselymes-mustáros burgonyafőzelék
Hozzávalók:
- 1,4 dkg burgonya
- 2 közepes vöröshagyma
- 6 ek olívaolaj
- 2 ek vaj
- 4 gerezd fokhagyma
- 2 babérlevél
- 1 l alaplé (részemről egy liter víz és két erőleves kocka összemelegítve)
- 2 tk só
- 2 csokor friss petrezselyemzöld (nekem nem volt, helyette 2 ek szárítottat használtam)
- 4 tk mustár
- 2 dl főzőtejszín
- 2 ek étkezési keményítő
- bors
Elkészítés:
A burgonyát meghámozzuk, kis kockákra vágjuk.
A hagymát apróra vágjuk, majd az olaj és a vaj keverékén üvegesre dinszteljük, finoman sózzuk.
Ráreszeljük a fokhagymát, hozzáadjuk a burgonyát és egy kevés petrezselymet. Felöntjük az alaplével, sózzuk, borsozzuk, babérlevéllel ízesítjük, majd lefedjük és puhára főzzük.
Egy nagy merőkanálnyit kiveszünk a főzelékből, és a petrezselyem 2/3-ával pürésítjük, majd visszaöntjük az alaphoz és elkeverjük. A tejszínt a mustárral és a keményítővel csomómentesre keverjük, és behabarjuk vele a főzeléket.
És készen vagyunk, ha kihűlt, tálalhatjuk. Feltét nélkül is nagyon finom, de persze lehet hozzá készíteni fasírtot, sült bacont, kinek mi tetszik.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése