2014. február 1., szombat

Bonbonetti szelet


A spájzban belebotlottam egy csomag ostyalapba. Muszáj volt kezdenem valamit vele, ezért elkezdtem azon törpölgetni, hogy milyen formában jutassam el a pociba őkelmét, természetesen csokival kísérve (mit is lehet várni egy csokoholistától, nem igaz?), amikor hirtelen eszembe jutott, hogy még régebben láttam egy egyszerű, de nagyszerű receptet Fakanál és tortalapátnál, amelyhez éppen ez a két hozzávaló szükségeltetett alapvetően. Nem haboztam sokat, előkerítettem a leírást, minden volt hozzá itthon, nem volt akadálya annak, hogy gyorsított ütemben elkészüljön a finomság. Nem csalódtam, isteni nasiság, egyetlen probléma van vele: gyorsan fogy.

Bonbonetti szelet
Hozzávalók:
- 25 dkg vaj
- 10 dkg darált dió
- 15 dkg cukor
- 10 dkg étcsoki
- 1 cs csokoládé puding
- 1 tojás
- 1 cs ostyalap
Elkészítés:
Egy nagy tálba beletesszük az apróra tördelt étcsokit, a felkockázott vajat és a cukrot. Vízgőz felett megolvasztjuk az elegyet, majd hozzáadjuk a csoki pudingot, a diót és a tojást. Ezután még 10 percig  főzzük a krémet a vízgőz felett. Majd levesszük a tűzről, és beletördelünk három ostyalapot, és elkeverjük.
Egy püspökkenyér formát kibélelünk folpackkal, beleöntjük a masszát, a tetejére rátesszük a maradék ostyalapokat, formára tördeljük, majd lefedjük folpackkal. 
Ennyi, készen vagyunk, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük, és behabzsoljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése