2014. február 6., csütörtök

Narancsos-kókuszos kenyér

Tegnap borzalmas napom volt, sírva jöttem haza a munkahelyemről, gyorsan kellett egy kis örömforrás. Gondoltam, hogy sütni kellene valamit, de csak valami minimál elkészítési energiával járó finomság jöhetett szóba. A Nők Lapját lapozgatva azonnal a szemembe ötlött egy gyönyörű fotó egy kókuszos kenyérről. A receptet áttanulmányozva konstatáltam, hogy percek alatt készen van, nem is gondolkodtam sokáig, már álltam is neki a nasinak. Nem csalódtam, nagyon finom lett, egyszerű, mégis különleges reggeli/vacsora.

Narancsos-kókuszos kenyér
Hozzávalók:
- 2 narancs héja és leve (nekem nem volt, 0,5 dl narancslével helyettesítettem)
- 40 dkg liszt
- 16 dkg cukor
- 2 dl étolaj
- 10 dkg kókuszreszelék
- fél cs sütőpor
- 3 dl tej
- 2 tojás
- 10 dkg étcsoki
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy püspökkenyér formát kivajazunk és lisztezünk.
Egy nagy tálba tesszük a hozzávalókat, és nemes egyszerűséggel összekeverjük őket.
A tésztát beleöntjük a formába, betoljuk a sütőbe, és kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).
Az étcsokit vízgőz felett megolvasztjuk, és rácsorgatjuk a még meleg kenyérre. Szeletelés, habzsolás, és az élet újra szép!
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése