2014. február 22., szombat

Energiaszelet

Gyorsan elszállt a 10 év. Tegnap egy kollégám búcsúztatóját tartottuk, jó volt a hangulat, a nem túl örömteli esemény ellenére is. Hűséges típus vagyok, még mindig életem első munkahelyén dolgozom, hosszú évek óta ugyanazokkal az emberekkel, ezért kicsit nehezen viselem, hogy meg kell válnom egy kedves kollégától. Úgy tűnik, ez valóban a változások éve lesz az életemben, egyre sűrűsödnek az erre utaló jelek. Jól elhúzódott a buli, későn értem haza, gyors nasit kellett kitalálnom. Már hosszú ideje kinéztem magamnak ezt a receptet Tücsökbogárnál, ráadásul már utolsókat rúgta egy csomag asztalt áfonya, ezért nem hezitáltam sokat, nekiálltam rögvest a finomság elkészítésének. Tényleg percek alatt készen van, és nagyon finom!
Hozzávalók:
- 20 dkg kókuszreszelék
- 20 dkg szeletelt mandula
- 20 dkg olvasztott vaj
- 5 dkg cukor
- 3 dkg kakaó
- 20 dkg aszalt gyümölcs (nálam 10 dkg aszalt áfonya és 10 dkg mazsola, de kinek mi tetszik)
- 10 dkg étcsoki
- csipet só
Elkészítés:
A szeletelt mandulát a cukorral kávédarálóban ledaráljuk (késes robotgép is megfelel a célnak, csak nekem nincs).
A lisztté őrölt elegyet az összes többi hozzávalóval együtt egy nagy lábosba tesszük, és nekiesünk a botmixerrel, egyneművé dolgozzuk a masszát. Aprítógéppel egyszerűbb a művelet, én elsőre turmixszal próbálkoztam, de gyorsan rájöttem, hogy nem az lesz a megfelelő eszköz a feladat végrehajtására.
Egy kis tepsibe nyomkodjuk a masszát, elsimítjuk a tetejét.
Az étcsokit gőz fölött megolvasztjuk, rákenjünk a tésztára, és már mehet is egy éjszakára a hűtőbe. Másnap szeleteljük és jóízűen elfalatozzuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése