2014. február 9., vasárnap

Körtés-csokoládés rétes

Ennél finomabb rétest még nem ettem! Selymesen csokis, a körtét alig érezni benne (pedig nem kevés van benne!), zseniálisan egyszerű és nagyszerű finomság! Már akkor kinéztem magamnak, amikor végiglapoztam a BBC Good Food decemberi számát, de az évvégi rumliban elfelejtődött. Aztán egyszer Mautner Zsófi oldalán nézelődtem nasiötlet-ügyben, amikor újra megláttam, és azonnal eszembe jutott, hogy én ezt ki akartam próbálni. De aztán lebetegedtem, megint kiment a fejemből a recept. Aztán pénteken a zöldésgesnél gyönyörű körtéket láttam, és ismét feltűnt lelki szemeim előtt a magazinban látott ínycsiklandozó kép a rétesről. Úgy döntöttem, hogy eleget halogattam a sütést, ideje végre elkészíteni a sütit. Hozzávalókat beszerez, gyorsan összedob, megsüt, nagy nehezen kibír, amíg langyosra hűl, megkóstol és csak habzsol, habzsol és habzsol...

Körtés-csokoládés rétes
Hozzávalók:
- 10 dkg mogyoró
- 10 dkg porcukor
- 1 ek kakaópor
- 50 dkg érett körte
- 1 ek étkezési keményítő
- 1 cs réteslap
- 10 dkg olvasztott vaj
- 5 dkg étcsoki 
- 10 dkg aszalt áfonya
- 1 tojás
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. 
A mogyorót durvára vágjuk, összekeverjük a porcukorral és a kakaóporral. Aprítógépbe, vagy kávédarálóba tesszük, és ledaráljuk.
Az étcsokit apróra vágjuk. A körtét meghámozzuk, felkockázzuk, és összeforgatjuk az étkezési keményítővel.
A réteslapot két részre osztjuk. A lapokat egyenként megkenjük olvasztott vajjal. A legfelsőre rátesszük a csokis-mogyorós elegy felét, aztán a körte és az aszalt áfonya felét, majd megszórjuk az étcsoki felével. A két szélét ráhatjuk, majd nem túl szorosan feltekerjük, és sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük. Ugyanígy járunk el a réteslap másik felével. A két rúd tetejét megkenjük a felvert tojással, és már mehet is a sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Ha langyosra hűlt, megszórjuk előbb porcukorral, aztán kakaóporral. Szeleteljük, és habzsoljuk, amíg tart!

 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése