2014. augusztus 16., szombat

Bakonyi sertéskaraj


Nincs a nokedliszaggatásnál ótvar, mocsokabb meló a konyhában szerintem, ezért hiába szeretem nagyon  a nevezett eledelt, eddig inkább kihagytam az életemből. Azonban most találtam egy nagyon egyszerű receptet Mautner Zsófi szakácskönyvében, ezért már nem visszatartó erő, ha ezt a köretet kívánja meg a kinézett finomság.  A bakonyi sertéskaraj nagy kedvencem, de még nem próbálkoztam vele itthon, ezért nagyon megörültem, amikor  a Nők Lapjában találtam egy könnyen elkészíthető leírást róla, és már csak nevetni tudtam azon, hogy nokedli a köret. Bátran nekiálltam, és büszkén jelenthetem, hogy nagyon finom lett! 

Bakonyi sertéskaraj
Hozzávalók:
Húshoz:
 - 80 dkg sertéskaraj egyben
- só, bors
- 2 ek mangalicazsír
- 2 fej vöröshagyma
- 40 dkg gomba
- 2 tk fűszerpaprika
- 4 gerezd fokhagyma
- 3 dl főzőtejszín
- 1 dl tejföl
Nokedlihez:
- 4 tojás
- 3 dl langyos víz
- 40 dkg liszt
- só
Elkészítés:
Életemben először sütöttem egyben sertéskarajt, ezért nem kicsi volt az izgalom, rommá szurkodtam szerencsétlen húst, hogy jó-e már az állaga, de első kísérletnek szerintem tökéletesen jó lett, egekben az önbizalom, az ilyen kicsi, de fontos sikerélmények szárnyakat adnak a hozzám hasonló kezdő konyhatündéreknek! :-)
Az egész sertéskarajt sóval, borssal bedörzsöljük. Egy nagyobb serpenyőben felolvasztjuk a mangalicazsírt, belerakjuk a húst, és minden oldalát megpirítjuk (nos, nekem voltak gondjaim, szerencsére nem volt kandikamera a közelben), majd egy tepsibe tesszük a husit néhány ek olvasztott zsír kíséretében és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütjük (nekem kicsit tovább tartott, mert egy idő után kb. percenként ellenőriztem az állagot), majd félretesszük hűlni.
A hagymát apróra vágjuk, a gombát felszeleteljük.
Az olvasztott zsíros serpenyőt visszatesszük a tűzre, üvegesre pároljuk benne a hagymát, majd levesszük a tűzről, megszórjuk a fűszerpaprikával, sózzuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a gombát, aztán mehet vissza a gázra. Ha a gomba megpárolódott, felengedjük a tejszínnel, kis ideig együtt főzzük, majd elzárjuk a gázt, és hozzákeverjük a tejfölt.
A nokedlihez felteszünk egy nagy lábos enyhén sós vizet a tűzre. Amíg eléri a lobogva forrás állapotát, gyorsan összeállítjuk a tésztát. Egy nagy tálban felverjük a tojásokat, hozzáadjuk a langyos vizet, villával elkeverjük,  majd fakanállal hozzáadjuk a lisztet is, és gyorsan, nagyjából összekeverjük. Nem szabad túlkeverni, nyugodtan maradhatnak benne lisztcsomók is.
Ha felforrt a víz, jöhet a legszemetebb rész: a nokedli szaggatása. Ha feljött a víz tetejére, néhány percig főzzük, majd szűrőlapáttal kiszedjük és hűlni hagyjuk.
A tálaláshoz a karajt felszeleteljük, a gombás szószt ráöntjük, a galuskát mellé halmozzuk. Kicsit munkás, de isteni finom eledel!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése