2014. augusztus 18., hétfő

Dupla csokoládés fagylalt


Nagyon sok fagyirecepttel készültem a nyárra, de mindig hétvégére romlott el az idő, ezért nem nagyon volt szükség a gondosan összeállított kollekcióra. Most sem volt kánikula, de úgy döntöttem, nem járja, hogy augusztus közepe van, én pedig még egy csokifagyit sem dobtam össze. A Nők Lapja Konyhában találtam egy dupla csokis változtat, ami kb. 5 perc munkát igényel, ezért nem gondolkodtam sokat, neki is álltam hamarost, viharos sebességgel el is készült, másnap pedig már csak gombócozni kellett, és kanalazni a finomságot. Természetesen megfájdult a torkom, mert kicsit hideg volt a kiadós fagyizáshoz, de kit érdekel, mennyei mannához volt szerencsém!

Dupla csokis fagylalt

Hozzávalók:
- 5 dkg cukor
- 4 tojássárgája
- 3 dl tej
- 4 dl habtejszín
- 10 dkg étcsoki apróra vágva
- 5 dkg fehér csoki apóra vágvar
Elkészítés:
A cukrot habosra keverjük a tojássárgájával.
Lábosban összekeverjük a tejet és a tejszínt, hozzáadjuk a cukros tojássárgáját, majd lassan, a forráspontot nem elérve, kevergetve melegítjük a krémet, hogy enyhén besűrűsödjön.
A még meleg krémet elosztjuk két részre 2/3-1/3 arányban, a nagyobb részbe belekeverjük az étcsokit, a kisebbikbe a fehér csokit.
A krémeket külön-külön lehűtjük a mélyhűtőben, majd egy tálba rétegezzük, és így tesszük vissza a mélyhűtőbe. Másnap gombócozunk, kis ideig gyönyörködünk a tarka szépségekben, majd könyörtelenül elpusztítjuk a finomságot.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése