2014. augusztus 2., szombat

Olasz mandulatorta karamellizált almával


Mandulatortát nekem, most! A semmiből jött a gondolat a hétvégi bevásárlás előtt, a korábbi nasitervet azonnal töröltem, új viszont még nem volt, ezért kicsit tanácstalanul töprengtem azon, hogy pontosan milyen mandulatortát szeretnék enni, mígnem hirtelen eszembe jutott, hogy egyszer régen láttam Mautner Zsófi műsorában egyet, amit már akkor nagyon tetszett és el akartam készíteni, de valamiért végül elmaradt a sütés. Most azonban semmi sem állt a megvalósítás útjában, gyorsan előkerítettem a receptet, örömmel láttam, hogy nagyon egyszerű és szinte minden van hozzá (almát gyorsan vettem a zöldségesnél). Gyorsan elkészül és nagyon finom!

Olasz mandulatorta karamellizált almával

Hozzávalók:
Tortához:
- 20 dkg darált mandula
- 12 dkg porcukor
- 20 dkg fehércsoki
- 2 citrom
- csipet só
- 5 tojás
- 6 dkg kristálycukor
- 5 dkg keményítő
- 5 g sütőpor
- 1 dl olívaolaj
Karamellizált almához:
- 4 db alma
- kevés kristálycukor (részemről 2 ek)
- kevés vaj (részemről 1 ek)
Elkészítés:
Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat: a darált mandulát, a keményítőt, a porcukrot, a csipet sót és a citromok reszelt héját. A csokit durvára vágjuk és azt is hozzáforgatjuk. Hozzáscsorgatjuk az olívaolajat és elkeverjük.
A tojásokat és a cukrot habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mandulás keveréket. Egy 26 cm-es tortaformát kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!)
A kamarmellizált almához az almákat közepesen vékony cikkekre vágjuk, egy felforrósított serpenyőbe tesszük. Amikor egy kicsit elkezd puhulni, karamellizálódni, megszórjuk a kristálycukorral. Ezután nem mozgatjuk, megvárjuk, amíg a cukor megolvad. A végén egy kevés vajat keverünk hozzá.
A tortát szeleteljük, mellé tesszük a karamellizált almát és gátlások nélkül behabzsoljuk.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése