2014. augusztus 3., vasárnap

Banános tiramisu


Aki nálam nagyobb tiramisu- fan, az hazudik, és ebben a melegben ugye kinek van kedve a konyhában főni, tehát nem volt kérdés, hogy a hétvégi nasi nagy kedvencem valamelyik variánsa lesz. Mivel a zöldségesnél gyönyörű banánok szemeztek velem, ezért a kérdés gyorsan eldőlt, már csak egy jó receptet kellett találnom. Szerencsére eszembe jutott, hogy egyszer valahonnan kinyomtattam egy, a célnak megfelelőt, ezért amint hazaértem, fejest ugorhattam a receptes szekrényembe, és nem kevés papírozás után rá is leltem a keresett kincsre (ő az). Viharsebesen összeállítottam a finomságot, hajnalban pedig már pattantam is ki az ágyból, hogy megkóstolhassam őnasiságát. Nem csalódtam, mennyei manna sikeredett, helyből dupla adagot kellett volna készíteni...

Banános tiramisu
Hozzávalók:
- 2 cs babapiskóta
- 2 cs vaníliás pudingpor
- 3 ek cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 4 dl +0,5 dl tej
- 2 dl habtejszín
- 1 cs habfixáló
- 10 dkg étcsoki
- 4 db banán
- kakaópor a tetejére
Elkészítés:
A pudingport csomómentesre keverjük egy kevés hideg tejjel. A többi tejet a cukrokkal felmelegítjük, majd hozzáadjuk a pudingot, és közepesen sűrű krémet főzünk belőle, kihűtjük.
A tejszínt a habfixálóval kemény habbá verjük, óvatosan beleforgatjuk a kihűlt krémbe.
A csokit vízgőz felett megolvasztjuk, és felöntjük 0,5 dl tejjel, és simára keverjük.
Már csak az összeállítás van hátra. Előkapunk egy kisebb jénai tálat, az alját kirakjuk babapiskótával, meglocsoljuk az olvasztott csoki felével, mehet rá a krém fele, ezután rákockázzuk a banánokat. Újabb sor babapiskóta, az olvasztott csoki másik fele, végül a krém másik fele következik. A tetejét jól megszórjuk kakaóporral, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap kezdődhet a habzsolás! Vigyázat, függőséget okoz!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése