2014. szeptember 20., szombat

Szilvás gyümölcskenyér



Maradt még egy kevés szilva, ezért úgy döntöttem, finom reggelit készítek belőle. Nem volt ötletem, ahhoz sem volt kedvem, hogy könyékig beletúrjak a receptjeimbe, inkább a neten kezdtem szörfölgetni. Hamar eredményt hozott ez az eljárás, Gizinél ráleltem arra, amit kerestem, nem is hezitáltam sokáig gyorsan nekiálltam a kenyérnek, ami egyszerűen és gyorsan elkészíthető, és a tetejébe még nagyon finom is!

Szilvás gyümölcskenyér

Hozzávalók:
Tésztához:
- 17,5 dkg vaj
- 17,5 dkg porcukor
- 25 dkg liszt
- fél csomag sütőpor
- 2 db tojás
- 2 tk vaníliaaroma
- 20 dkg szilva
Tetejére:
- 3 ek cukor
- 10 dkg szilva
- 2 ek citromlé
Elkészítés:
A szilvákat félbevágjuk, a magokat eltávolítjuk, kisebb darabokra vágjuk.
Egy nagyobb tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral, hozzáadjuk a porcukrot és a feldarabolt, hideg vajat, összemorzsoljuk. Ezután hozzákeverjük a vaníliaaromát és a tojásokat.
A püspökkenyérformát kibéleljük sütőpapírral, belekanalazzuk a tészta egyharmadát, ráhalmozzuk a szilva felét, majd a tészta második harmada, a szilva másik fele következik, amelyre rásimítjuk a tészta utolsó harmadát. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, kb. 45 perc alatt készre sütjük. 
A 10 dkg feldarabolt szilvát elkeverjük a citromlével és a kristálycukorral, majd rákanalazzuk a megsült tészta tetejére. Ezután néhány percre visszatesszük a még meg sütőbe, hogy egy kicsit rákaramallizálódjon a cukor és a gyümölcs. Kihűtjük, szeleteljük, egy pohár tejjel tökéletes reggeli/vacsora!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése