2012. augusztus 17., péntek

Egyből kettő

Tegnap úgy terveztem, hogy elkészül az aktuális SAD-ra tervezett nasi, vagyis életemben először milles feuilles-t fogok készíteni. Ami egyébként nem olyan bonyolult: leveles tésztát kisüt, kisebb kockákra vág gyümölcsdarabok mellé habzsákból kis tejszínhabot nyom, majd újabb tésztakockát tetejére rátesz, fordított sorrendben ismét gyümi és tejszínhab. Szóval ez volt a terv, a hozzávalók: leveles tészta, nektarin, tejszínhab beszerzésre kerültek.
De. A macaronozás során annyit használtuk a habzsákot, hogy tegnap reggel úgy keltem fel, hogy látni sem akarom. Vagyis milles feuilles kilőve. Jól van, de akkor mit kezdjek a nektarinnal és a tejszínhabbal (a leveles tésztáról nem is beszélve)? Némi tanácstalanság után eszembe jutott a gyümölcsrizs ötlete, mint olyan. Eddig ugyanis még nem próbálkoztam ilyesmivel (tudjátok, nálunk tejberizs kizárólag csokival képzelhető el!). Majd eszembe jutott, hogy nemrégen láttam egy nagyon jó kis nektarinos-tejberizses receptet ITT.
Nem tétováztam sokat, azonnal nekiálltam. 

Habkönnyű vaníliás tejberizs karamellizált nektarinnal
Hozzávalók 4 személyre
 - 20 dkg kerek szemű vagy desszert rizs (én bio fehéret használtam)
-  2 dl víz
- 6 dl tej
- 5 dl tejszín
- 1 vaníliarúd
- 5 dkg vaj
- 1 citrom reszelt héja
- 5 ek cukor
- csipet só
- 1 kg nektarin
- vaj
- 3 ek barnacukor
Elkészítés
Egy lábosban feltesszük a rizst főni a vízzel és a csipet sóval (amit én rám jellemző módon kihagytam, de ti ne tegyétek ezt!). Megvárjuk, amíg a rizs felszívja a vizet (megdöbbentően gyorsan végbemegy a folyamat), hozzáöntjük a tejet, a tejszín felét, beletesszük a felkockázott vajat, hozzáreszeljük a citromhéjat, majd a vaníliarúd kikapargatott belsejét, és a vaníliarudat is, majd mehet bele a cukor. Összekeverjük, lefedjük, és időnként megkeverve fél órát főzzük lassú tűzön.
Ha teljesen megpuhult a rizs, kb. 10 percig lefedve pihentetjük, majd hozzáadjuk a maradék habbá vert tejszínt. Legyőzzük a kísértést, hogy ott helyben befaljuk a frissen gőzölgő vaníliás tejberizst, lefedjük, kihűtjük.
A nektarinokat megmossuk, nagyobb kockákra vágjuk. A vajon megkaramellizáljuk a cukrot, majd beleforgatjuk a nektarinokat. Néhány percig kevergetve főzzük, majd kihűtjük.
Már csak a tálalás van hátra: egy desszertes pohárban egymásra rétegezzük a nektarint és a tejberizst, és örömmel telve behamizzuk. Érdemes kipróbálni, nagyon fincsi!
És mi legyen szegény kis leveles tésztával? Legyen belőle croissant! És mivel rólunk van szó, legyen csokis croissant! A recept rém egyszerű: leveles tésztát kibont, háromszögekre vág, a háromszögekbe egy-egy kocka étcsokit tesz, kifliszerűen felgöngyöl (na, ezt nekem még gyakorolni kell, elég érdekes formációkat hoztam össze, de fog ez menni!), sütőpapírral bélelt tepsire rátesz, felvert tojással leken, 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 15-20 perce betesz. 
Az eredmény:
Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése