2012. augusztus 19., vasárnap

Julia Child torta

A héten lett volna 100 éves Julia Child. Az ő tiszteletére sütöttem ezt a tortát.
Julia Childról egészen a tavalyi évig nem tudtam semmit. Aztán kedvenc húgom hatására megnéztem a Julie és Julia c. filmet (azóta elolvastam a könyvet is, de szerintem a film sokkal jobb), és hát bizony azonnal kialakult a Julia Child függőség.
Annak, aki nem látta a filmet, egy kis ízelítő:
Tavasszal megvettem a róla szóló könyvet is:
Lenyűgöző, hogy ez kedves hölgy mennyire elkötelezett a francia konyhaművészet iránt (részemről Franciaország nagy szerelem, még a nyelvet is megtanultam), és a könyvből a lenyűgöző egyéniségéből is sok mindent megismerhetünk.
De ki is volt Julia Child? Az a hölgy, aki megtanította Amerikát franciául főzni és sütni. Neki köszönhető, hogy a műanyag ételek kora lejárt, az ő hatására kezdtek újra főzni az amerikai nők. Diplomata férje oldalán éveket töltött Franciaországban, és mindent megtanult a francia konyhaművészetről, majd több könyvet is írt a témáról (remélem, minél előbb ki fogják adni magyarul is!), később tévéműsorai alapján is legendává vált.
Miért is olyan jók a Julia Child receptek? Egyszerűek, gyorsan elkészíthetőek, és megvan bennük a francia konyhára annyira jellemző sikk, selymesség, bársonyosság, a charme. C'est magnifique!

A recept Boldog kuktától (érdemes ellátogatni az oldalra, a finomságok között sok Julia Child receptet találtok nála!).

Mandulás csokitorta 
Hozzávalók (26 cm-es tortához):
- 16,5 dkg étcsoki
- 3 ek rum vagy kávé (én kávéval készítettem)
- 16,5 dkg lágy vaj
- 18 dkg cukor
- 5 db tojás
- csipet só
- 1,5 ek cukor
- 6 dkg őrölt mandula
- 1/2 tk mandula kivonat
- 13,5 dkg liszt
A csokimázhoz:
- 4,5 dkg étcsoki
- 1,5 ek rum vagy kávé
- 4,5 ek vaj
Elkészítés
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, kivajazzuk és kilisztezzük a tortaformát.
Vízgőz felett felolvasztjuk a csokit 3 ek kávéval (vagy rummal).  Krémesre keverjük a vajat, a cukrot és a tojássárgákat. A tojásfehérjékből egy csipet sóval és 1,5 ek cukorral kemény habot verünk. 
Az olvasztott csokit belekeverjük a vajas krémmel, hozzáadjuk a vaníliakivonatot és az őrölt mandulát. Hozzáadjuk a lisztet és óvatosan belekeverjük a habot. A tésztát beleöntjük a tortaformába, kb. 25 perc alatt készre sütjük (tűpróba!), majd kb. 10 percet pihentetjük.
Elkészítjük a csokimázt: a hozzávalókat összeolvasztjuk egy kis edényben, majd ráöntjük a piskótára.

Egyszerű és nagyszerű! Próbáljátok ki ti is!
Bon Appétit!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése