2012. december 17., hétfő

Amarettós csokimousse

Már nagyon vártam A hobbit című filmet, szombaton végre eljutottam a moziba, és megnéztem. És bizony eléggé elkenődve jöttem ki a vetítőteremből. A részletes véleményem a filmről ITT olvasható. Hazafelé, a kocsiban elhatároztam, hogy zilált lelkivilágomat egy csokimousse-al fogom feldobni. Amint hazaértem, rávetettem magam a receptgyűjteményemre, és a Nők lapja konyhában gyorsan rábukkantam arra, amire szükségem volt. Egyszerű, gyorsan elkészíthető, és nagyon finom, próbáljátok ki ti is!

Amarettós csokimousse
Hozzávalók:
 - 6 tojássárgája
- 12 dkg cukor
- 40 dkg étcsoki (nagy csalódáshoz nagy adag csoki jár!)
- 6 dl habtejszín
- 1 dl amarettólikőr (lehet mandulaaroma is)
- 5 dkg szeletelt mandula (ízlés szerint, aki többet szeretne a tetejére, használjon többet)
Elkészítés
A tojássárgáját a cukorral gőz fölött felmelegítjük, úgy, hogy csípjen (nem kell túlmisztifikálni: kis ujjunkat beledugjuk a masszába, és ha nagyon meleg, akkor jó), és a cukor elolvadjon. Levesszük a tűzről, előkapunk egy robotgépet és elkezdjük verni, ezzel egyrészt kihűtjük, másrészt habot készítünk belőle. 
És akkor most jön a lényeg: a csoki! 
A kiinduló állapot:
Ezt a szép nagy adag csokit gőz fölött megolvasztjuk, majd egy kicsit gyönyörködünk benne:
Természetesen ellenőrizzük a minőséget, de minél kevesebbet próbálunk nyalakodni belőle (én erős voltam és csak két fakanálnyit habzsoltam be..), mert ugye ez lesz a mousse lelke.
A tejszínt kemény habbá verjük.
A tojássárgás habhoz keverjük az olvasztott csokit és apránként az amarettót, majd óvatosan a tejszínhabot is beleforgatjuk.
Tálkákba vagy poharakba tesszük hűlni, majd a tetejét megszórjuk pirított mandulával és lassan, minden falatot átélve bekanalazzuk.
Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése