2012. december 4., kedd

(Szín)észbontó burgonyás rétes

Ahogy már többször kifejtettem, a sztárok hidegen hagynak, de a jó színészeket nagyon szeretem. Ennél már csak azt szeretem jobban, ha egy jó színész jól főz. Amikor néhány hónapja megjelent a GoodFood magazinban néhány recept Kulka Jánostól, én azonnal kipróbáltam a citromos álom sütit, ami isteni finom volt, melynek hatására többször is elsóhajtottam magam, hogy milyen jó lenne, ha Hegyi Barbarához hasonlóan  Kulka is kiadna egy szakácskönyvet. Így teljesüljön minden óhajom!
Nemrég megjelent a szakácskönyv, és persze muszáj volt megvennem:
Kíváncsian lapoztam végig a könyvet, és nagyon elégedett voltam vele: jó kis anekdoták, jó kis receptek, amolyan régimódi, ráérős, filozóf hangulattal. Nem ebből a könyvből kap új lendületet a gasztroforradalom, semmi trendi recept, de jólesik kézbe venni, van neki illata, sármja. Csak a címe borzalmas..
Amikor végignéztem a könyvben a recepteket, azonnal beleszerettem a következőbe:

Burgonyás rétes

Hozzávalók:
- 70 dkg burgonya
- 2 fej vöröshagyma
- 1 ek pirospaprika
- 1 csomag réteslap (12 lapos)
- 4-5 ek zsír (az eredeti recept kacsazsírt ír, én mangalicazsírt használtam)
- 1 csokor friss petrezselyem (nekem nem volt, ezért 2 ek szárítottat használtam)
- 4 dl görög joghurt
- 2-3 ek olívaolaj
- 1 tojás
- 1 ág levendula (én 1 tk szárítottat használtam)
- só
- bors
Elkészítés
A krumplit megpucoljuk, felkockázzuk, sós vízben megfőzzük. 
A vöröshagymákat apróra vágjuk, és zsíron megpirítjuk. Hagyjuk, hogy egészen megbarnuljon, karamallizálódjon, mert így lesz jó az íze. Pirítás közben megsózzuk a hagymát. Ha megpirult, levesszük a tűzről, rászórjuk a pirospaprikát. 
A főtt burgonyát áttörjük, és hozzáadjuk a paprikás-hagymás alaphoz. Hagyjuk kihűlni.
Magunkhoz vesszük a réteslapokat. Egyenként megkenjük őket zsírral (én nem sajnáltam), 6 lapot teszünk egymásra (vagyis két rétesünk lesz a végén). A burgonyás tölteléket egyenletesen elkenjük a réteslapon, ügyelve arra, hogy a széleknél 2-2 cm maradjon üresen.
Nedves konyharuha segítségével feltekerjük a rétest (nekem ez volt az első kísérletem ebben a tárgyban és finoman szólva is félsikert arattam, de legalább elmondhatom magamról, hogy megpróbáltam). A tetejét megkenjük a felvert tojással, és megszórjuk levendulával. Sütőpapírral bélelt tepsibe ügyeskedjünk, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40-45 percig sütjük.
Isteni illatok fognak terjengeni hamarost a konyhában, amit tovább fokozunk azzal, hogy elkészítjük a réteshez a mártogatóst. Két gerezd fokhagymát egy nagy csokor petrezselyemmel (vagy szárítottal), nagy szemű tengeri sóval mozsárban (vagy botmixerrel) krémesítünk, miközben folyamatosan adagoljuk hozzá az olívaolajat. Ezt a szép zöld keveréket szépen hozzáadjuk a joghurthoz, sózzuk, borsozzuk.
A rétest szépen belemártogatjuk a joghurtba, és döbbenten figyeljük, hogy milyen gyorsan tűnik el az asztalról..

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése