2012. december 20., csütörtök

Szélhabtorta

Ronda és finom.
Főleg azért, mert még gyakorolnom kell a pavlova sütést. Ő ugyanis alapvetően egy diós pavlova, ami egy hangyányit összetört, amikor levettem róla a tortakarikát. De ettől még finom volt.
A recept Kulka János szakácskönyvéből, az Önételírásból (ki adta neki ezt a szerencsétlen címet?), amikor megláttam a képet a tortáról, tudtam, hogy nekem ő kell! És mivel a türelem nem erős oldalam, az első adandó alkalommal elkészítettem, és mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálja ki! 
A könnyed sütit egy könnyed könyv (Steve Berrytől A császár sírját, melyről a véleményem ITT olvasható)
olvasása közben tüntettem el

Szélhabtorta

Hozzávalók:
- 25 dkg dió
- 42 dkg porcukor (nem elírás, tényleg ennyi kell bele, de nem is mondtam, hogy egészséges!)
- 6 tojás
- 1 ek zsemlemorzsa
- 1 cs vaníliás cukor
- 1,5 dl feketekávé
- 1 ek liszt
- 22 dkg vaj
Elkészítés
A diót durvára vágjuk, üres serpenyőben megpirítjuk (és máris isteni illatok kezdenek szálldosni a konyhában). A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. Óvatosan hozzákeverjük a porcukrot (hát, mit mondjak, nem semmi látvány volt, amikor az összes porcukor rákerült a habra, ha valamelyik egészségguru meglátta volna, tutira szívrohamot kap tőle), a pörkölt diót, a zsemlemorzsát, és a vaníliás cukor felét. 
Sütőpapírral bélelt tortaformába (vagy tepsibe, kinek mi tetszik) tesszük és 100 fokra előmelegített sütőben kb. egy órán keresztül szárítjuk.
A krémhez a tojások sárgáját 20 dkg cukorral és a vaníliás cukor felével kikeverjük, majd hozzáadjuk a kihűtött kávét, és a lisztet, és az egészet gőz fölött karamellsűrűségűre főzzük. Félretesszük, teljesen kihűtjük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a habosra felvert vajhoz, és krémet keverünk belőle.
És ennyi, megvagyunk. A tortát óvatosan (óvatosabban, mint én) kiemeljük a tortaformából, szeletet vágunk belőle, és meglocsoljuk a krémmel. Nálam ügyesebbek félbevághatják a tortát, és beletölthetik a krémet, én nem próbálkoztam vele.
Nagyon édes bűnre csábító kis desszert!
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése