2012. december 28., péntek

Bailey's torta

Hogy álltok a karácsonyi gyomorrontással? Mi már túl vagyunk rajta, már csak a maradékokat eszegetjük, hús és sütiundorban szenvedünk. A karácsonyi menüben semmi különös nem volt: húsleves (mama készítette, én csak kuktáskodtam), rántott hús (én paníroztam!), sült karaj (nagynéném készítette, isteni finom volt), krumplipüre (annyit működtem benne közre, hogy a krumpli egy részét én hámoztam meg). Sütiügyben a sógorom mákos, diós, és mákos-diós lekváros bejglije mindent vitt (elvileg nemsokára felkerül a húgom blogjára, kíváncsian várja a család), annyira, hogy szilveszterre az egész család kérte az újabb adagot. 
Én egy torta sütésével járultam hozzá a karácsonyi evés-iváshoz:

Bailey's torta
Hozzávalók:
A tésztához:
- 8 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 5 tojás
- 2 ek rum
- 4 ek Bailey's  likőr
- 20 dkg darált mandula
- 1 fél csomag sütőpor
- 10 dkg tejcsoki
A locsoláshoz:
- 8 ek Bailey's likőr
A csokis tetőhöz:
- 10 dkg étcsoki
- 2 ek étolaj
Az ízesített tejszínhabhoz:
- 3 dl tejszín
- 6 ek Bailey's likőr
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 cs habfixáló
Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk. A sárgájához hozzáadjuk a cukrot, fehéredésig verjük, majd mehet bele az olvasztott vaj, a likőr és a rum. A darált mandulához hozzáadjuk a sütőport és az apró darabokra vágott tejcsokit. A tojássárgájás krémhez hozzáadjuk a a fehérjehabot, majd a darált mandulás keveréket. Egy kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük. 
Ha kisült a piskóta, fogvájóval jól összeszurkáljuk, és meglocsoljuk a 8 ek likőrrel, és kihűtjük.
A csokis tetőhöz a csokit az étolajjal gőz fölött megolvasztjuk, és rákenjük a kihűlt piskótára. Megvárjuk, amíg megdermed a csoki, majd a tejszínhabhoz a tejszínt elkeverjük a likőrrel, a vaníliás cukorral és a habfixálóval, és kemény habbá verjük, majd rásimítjuk a csokis tetőre. Egy éjszakára elküldjük szundizni a hűtőbe, másnap pedig vidáman elfalatozzuk.
A recept a Kifőztük oldalról.

Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Hű, ennyi finomságtól csak finom lehetett a tortád!
    Biztos vagyok benne, hogy kellően megdicsértek érte.

    VálaszTörlés