2012. december 1., szombat

Karácsonyi tiramisu

A SAD játék felhívása arról szólt, hogy öltöztessük ünnepi ruhába kedvenceinket.
Két hete részt vettem a Kifőztük mézeskalács kurzusán, ahol jól éreztem magam, viszont elfelejtettem dobozt vinni magammal, ezért a mézeskalácsok sajnos összetörtek, amíg Budapestről Tatabányára értem. Az első gondolatom az volt, hogy valami különleges tiramisuhoz fogom felhasználni a mézeskalács darabokat (mondtam már, hogy nálunk mindenki tiramisufüggő?), már csak a receptet kellett megtalálni hozzá. Aztán a héten megnéztem a Szuflé magazin téli számát, amelyben láss csodát, megtaláltam a karácsonyi tiramisu receptjét. A receptben előírt feladatok sora elvégeztetett, a mézeskalácsok sorsa bevégeztetett. Tényleg karácsonyi ízvilágot idéz a sütemény, érdemes kipróbálni, nagyon finom!

Karácsonyi tiramisu
A mézes laphoz (természetesen mézeskalács is tökéletesen megfelel helyette):
- 36 dkg  liszt
- 2 tk őrölt gyömbér
- 2 tk őrölt fahéj
- 1 tk szódabikarbóna
- csipet só
- 12 dkg vaj
- 2 dl méz
- 2 tojássárgája, felverve
A krémhez:
- 50 dkg mascarpone
- 2 tojás
- 10 cukor
- 20 dkg dió, durvára törve
- 1 narancs reszelt héja
- 2,5 dl kávé
- kakaópor
Elkészítés
Először elkészítjük a mézes lapot (én ezt a részt kihagytam, mivel a mézeskalácsok adottak voltak).
Összekeverjük a lisztet a fűszerekkel és a szódabikarbónával. Elmorzsoljuk vele a vajat, hozzáadjuk a mézet és a tojássárgákat, tésztát gyúrunk belőle. Tegyük legalább 60 percre a hűtőbe, majd lisztezett deszkán nyújtsuk ki, és 180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt süssük készre.
A krémhez a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját elkeverjük a mascarponéval,a dióval, a cukorral. Óvatosan hozzáforgatjuk a habot. 
A narancs reszelt héját elkeverjük a kávéval.
A tortaforma, vagy egy nagyobb tál aljára tesszük a mézes lap (mézeskalács) felét, és meglocsoljuk a narancsos kávé felével (mézeskalács esetében megforgatjuk a mézeskalácsokat a kávéban). Rászedjük a krém felét. Rá jöhet a mézes lap (kávéban forgatott mézeskalács) másik fele, meglocsoljuk a maradék narancsos kávéval. A tetejére a krém másik fele, amit megszórunk kakaóporral (lehet keverni bele fahéjat is, ízlés szerint), egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap a karácsonyra gondolva, lassan, elmélázva elfogyasztjuk.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Nálam is kedvenc a tiramisu, ez a karácsonyi verzió is finom lehet!!:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon finom, érdemes kipróbálni, nem hétköznapi ízvilág!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez isteni finom lehetett! Mindenféle tiramisut szeretünk, ízlene ez is!

    VálaszTörlés
  4. Már most nagyon szeretem ezt a tiramisut is!!!! Köszi ezt a verziót! :))

    VálaszTörlés